דילוג לתוכן

בנה בן ה-8 הזמין 70,000 סוכריות על מקל באמזון: אמא הופתעה מחיוב של 4,200 דולר!

בן 8 לקח את הטלפון של אמא והזמין 70,000 סוכריות על מקל

התחלה בלתי צפויה של פאניקה

הולי לאפייברס, תושבת קנטקי, נתקלת בחשבון בנק בלתי צפוי של 4,200 דולר. הלחץ התגבר כשהבינה כי 22 ארגזים של סוכריות "דאם-דאם" נפרקו בפתח ביתה. בחקירה מעמיקה יותר, התברר כי בנה בן השמונה, ליאם, לקח את הטלפון הנייד שלה והזמין פריט בלתי צפוי להפליא – למעלה מ-70,000 סוכריות על מקל.

האמת מאחורי ההזמנה

מעבר לאמזון במהלך הקורונה

ליאם למד על קניות אונליין בזמן מגפת הקורונה, כאשר אמו נהגה להזמין מוצרים שונים. היא אפשרה לו לגלוש באתר, בתנאי שיישאר בעגלת הקניות. אך הפעם, במקום לשמור את המוצרים בעגלה, הוא לחץ על כפתור ההזמנה.

המכירה הפומבית

בשבוע שעבר, כשכבר הייתה מוכנה לצאת לכנסייה, הופיע שליח המשלוחים עם 22 ארגזים של סוכריות. "נכנסתי לפאניקה, הייתי היסטרית", סיפרה לאפייברס ל"ניו יורק טיימס". בעוד היא כועסת, ליאם זרח מאושר עם ההזמנה שלו: "אמא, הסוכריות שלי הגיעו!".

תגובות אמזון והתמונה הוויראלית

פנייה לשירות לקוחות

לאחר שזעמה על המצב, פנתה לאפייברס לשירות הלקוחות של אמזון בבקשה לבטל את ההזמנה, אך נתקלה בסירוב, שכן מדובר במוצר מזון, והחברה לא מקבלת מוצרים מסוג זה בחזרה.

פוסט ויראלי בפייסבוק

לאחר מכן, היא פרסמה פוסט בפייסבוק, שזכה לכותרת "שלום לכולם! ליאם הזמין 30 ארגזים של דאם-דאם ואמזון לא מוכנה לקבל אותם בחזרה. אז מבצע: 130 דולר לארגז, עדיין סגורים." הפוסט הפך במהרה לוויראלי וזכה לחשיפה תקשורתית רחבה, דבר אשר הביא בסופו של דבר לאמזון להסכים להחזיר לה את כספה.

מסקנות והצעדים הבאים

לאפייברס ציינה כי כוונת ליאם הייתה לחלק את הסוכריות לחבריו, במטרה לערוך מסיבה. אך לאור האירועים האחרונים, היא החליטה לשנות את הגדרות הטלפון שלה, על מנת למנוע מקרים דומים בעתיד.

הצעת ניסיונות קנייה באינטרנט יכולה להיחשף גם לעיתים לא צפויות, לכן מומלץ להיות ערניים ולהגדיר הגבלות במערכות ההזמנות הביתיות.

Scroll to Top