דילוג לתוכן

דרום הארץ דורש: רכבת מהירה מבאר שבע לתל אביב וחיזוק התשתיות למען צמיחה כלכלית

בדרום דורשים: רכבת מבאר שבע לתל אביב תוך חצי שעה

כנס מקצועי לפסח של ארגון הקבלנים בנגב

בכנס המקצועי לפסח של ארגון הקבלנים בנגב, שהתקיים באולמי "נרניה" בבאר שבע, קראו משתתפים לממשלה להשקיע בדרום הארץ כמו שמשקיעים במרכז. בכנס השתתפו, בין השאר, שרת התחבורה מירי רגב, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ’, ונציגי ממשלה נוספים.

קריאה להשקעה בנגב

אלי אביסרור, יו"ר ארגון הקבלנים בנגב, הציג תמונת מצב קשה בענף הבנייה והדגיש את הפערים בהשקעות בין המרכז לדרום. לדבריו, "המדינה השקיעה 30 מיליארד שקל בפרויקטים במרכז הארץ ורק כ-2 מיליארד בנגב. זה לא צדק חברתי – זה עיוות לאומי". אביסרור קרא לשינוי כיוון תקציבי מהותי ולהחזרת הטבות המס לבאר שבע, המהוות, לטענתו, צעד קריטי לצמיחה אמיתית בדרום.

בעיות תשתית

בכנס, אביסרור התריע גם על חוסר ההשקעה בתשתיות, במיוחד בענף התחבורה. הוא ציין כי הנסיעה מבאר שבע לתל אביב ברכבת אורכת למעלה משעה ורבע, ואין תכנון לרכבת מהירה. "אי אפשר לצפות לצמיחה בלי תנועה," אמר אביסרור.

פיתוח התחבורה בנגב

ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ’, הדגיש את הצורך להסדיר את ההתיישבות הבדואית בנגב ולקדם את קו הרכבת בין באר שבע לתל אביב. הוא הביע תקווה כי כאשר הנסיעה למרכז תימשך חצי שעה בלבד, המושג "פריפריה" יתבטל. דנילוביץ’ הציע גם לקדם את הקמת שדה התעופה בנבטים והדגיש את הצורך להניע את קובעי המדיניות לפעולה.

התחייבות שרת התחבורה

שרת התחבורה מירי רגב התייחסה לנושא, ואמרה: "עלינו להפוך את באר שבע למטרופולין נושם ובועט. הנגב חייב להיות מוביל בתחום התחבורה". רגב ציינה גם את הקמת שדה תעופה בנבטים ואת חשיבות ההטבות המס לחיזוק הנגב.

סיכום

התעשייה והעיריות בדרום מבקשות מהמדינה להפנות משאבים לפיתוח כלכלי, תשתיות ותחבורה, כדי לחזק את האזור ולצמצם את הפערים מול המרכז. אם ממשלת ישראל תנקוט בצעדים הנדרשים, ייתכן שניתן יהיה לשנות את המצב הקיים וליצור הזדמנויות חדשות לדיירים ולעסקים בדרום הארץ

8 מחשבות על “דרום הארץ דורש: רכבת מהירה מבאר שבע לתל אביב וחיזוק התשתיות למען צמיחה כלכלית”

  1. רועי רפאלי

    הרעיון מאוד מעניין, יש צורך בהשקעה כדי לקדם את הצמיחה הכלכלית בדרום הארץ.

  2. אין ספק שרכבת מהירה וחיזוק התשתיות יכולים לקדם צמיחה כלכלית בדרום הארץ!

  3. Michael Silverman

    מקווה שההתחשבות בצרכי הדרום תמשיך להיות עיקר חשוב במדיניות התחבורה שלנו.

  4. לא רק רכבת מהירה, גם חיזוק התשתיות הוא חיוני לצמיחה כלכלית בדרום הארץ!

  5. שירה ברקוביץ' / Shira Barakovitch

    נראה לי שצעירים יכולים להרוויח יותר בצפון מאשר בדרום.

  6. יוחאי מאור / Yochai Maor

    תודה רבה על התמיכה בהצצמחה הכלכלית בדרום הארץ!

  7. מאוד חשוב לשפר את התחבורה הציבורית בישראל לתמוך בצמיחה כלכלית עיצוב.

סגור לתגובות

Scroll to Top