דילוג לתוכן

טסלה מודל Y בהספק נמוך בסינגפור: היכן שהמיסוי מרקיע שחקים על רכבים חשמליים

טסלה מודל Y: גרסה מוחלשת בכבישי סינגפור

מיסים גבוהים על רכבים חדשים

ישראלים רבים מתלוננים על המיסים הגבוהים המוטלים על רכבים חדשים בישראל, אך מתברר שיש מדינות בהן המצב גרוע עוד יותר. אחת מהן היא סינגפור, שם המיסוי על רכבים חשמליים משתנה באופן משמעותי לפי הספק המנוע.

גרסה חדשה עם הנעה אחורית

בשווקי סינגפור, טסלה השיקה לאחרונה גרסה מוחלשת של הטסלה מודל Y החדשה. גרסה זו מצוידת במנוע בהספק של 150 כ"ס בלבד, לעומת גרסת ההנעה האחורית הרגילה שמספקת מעל ל-300 כ"ס. הדבר מתבטא בביצועים פחות טובים, כאשר זמני תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש נמשכים 9.6 שניות, לעומת 5.9 שניות בדגם החזק.

טווח הנסיעה

למרות ההגבלה בהספק, טווח הנסיעה המוכר נותר זהה, ובשתי הגרסאות הוא עומד על 466 ק"מ, הודות לשימוש באותה סוללה.

מחירים בשוק הסינגפורי

מחיר הדגם המוחלש בשוק הסינגפורי הוא 287,300 שקל, לעומת 295,600 שקל לגרסה הרגילה. אך ההפרש במחיר אינו משקף את מלוא ההוצאות הכרוכות ברכישת רכב בסינגפור.

תהליך רכישת רכב בסינגפור

כדי לרכוש רכב בסינגפור, יש צורך בתעודת זכאות (COE) שמעניקה את הזכות להחזיק רכב במשטר רכישה מחמיר, והזכות הזאת תקפה במשך 10 שנים.

קטגוריות רכבים

הרכבים נחלקים לשתי קטגוריות: רכבים בהספק של עד 150 כ"ס נכללים בקטגוריה A, ורכבים בהספק גבוה יותר בקטגוריה B. אגרת הרישוי השנתית בקטגוריה A עומדת על 4,400 שקל, בעוד שבקטגוריה B היא מגיעה ל-9,600 שקל.

עלות תעודת הזכאות

עלות תעודת הזכאות בקטגוריה A היא 262,100 שקל, ואילו בקטגוריה B היא 324,000 שקל. גם אלו נוספים למיסוי הגבוה על רכבים, מה שמעורר שאלות רבות לגבי חשיבות ההשקה של דגם המודל Y המוחלש בסינגפור.

באופן כללי, כל ההוצאות הללו מייקרות את עלות האחזקה והבעלות על רכבים חשמליים במדינה הקטנה, ומדגישות את אתגרי המיסוי והרגולציה בתחום הרכב.

הטסלה מודל Y עם 150 כ"ס מביאה עמה לא רק חדשנות טכנולוגית אלא גם מציבה אתגרים בהשתלבות בשוק הרכב המקומי

16 מחשבות על “טסלה מודל Y בהספק נמוך בסינגפור: היכן שהמיסוי מרקיע שחקים על רכבים חשמליים”

  1. אלון ליפשיץ

    סינגפור בראש! השקעה ברכבים חשמליים עתידית וחשובה לקיום סביבתי.

  2. נדב סיבוני / Nadav Sivoni

    כמה מדהים שסינגפור מקדישה תשומת לב כל כך לרכבים חשמליים!

  3. בת שבע כהן

    תמיד חשבתי שסינגפור היא בחירה מצוינת לבעלי רכבים חשמליים!

  4. מעין צור / Maayan Tzur

    איפה אפשר לקבל יותר מידע על ההספק הנמוך של טסלה מודל Y בסינגפור?

  5. יעל גולדווסר

    יש לנו הרבה ללמוד מהמדינה המתקדמת כזו כמו סינגפור בנושא רכבים חשמליים!

  6. אילה שוורץ

    התחרות בתחום הרכבים החשמליים בסינגפור היא תחרות קשה!

  7. איזה כיף לראות את רבות התמיכה ברכבים חשמליים בסינגפור!

  8. שחר גולן / Shahar Golan

    מעניין מה זה יקרה עם מחייב שחקים על רכבים חשמליים בעתיד

  9. אסתר גולדמן

    איפה אפשר להוריד את מחולקת המיסים על רכבים חשמליים בישראל?

  10. עדי רוזנפלד

    תמיד נפלא לראות מדינות שמקדישות תשומת לב לרכבים חשמליים!

  11. אני ממש מקווה שהמדינה שלי תעקוף את המיסים הגבוהים ותביא את טסלה לכאן!

סגור לתגובות

Scroll to Top