האם איש העסקים משה מנו יהפוך לזכיין של מקדונלד'ס בישראל?
משה מנו בוחן את רכישת הזיכיון
משה מנו, הבעלים של קבוצת מנו ספנות ומלון קראון פלאז'ה בחיפה, מתכוון לבחון את האפשרות לרכוש את הזיכיון של רשת מקדונלד'ס בישראל. לפי דיווחים בעיתון "ידיעות אחרונות", מנו שוקל להקים חברה ייעודית לצורך רכישת הזיכיון או להצטרף לקבוצת משקיעים שתשקול את המהלך. השווי של הזיכיון מוערך בכ-200 מיליון דולר.
רקע על הזיכיון הקודם
מהלך זה מגיע שנה לאחר הפרידה הכואבת מעמרי פדן, האיש שהביא את מותג מקדונלד'ס לישראל לפני שלושה עשורים. בתקופת כהונתו הפכה הרשת להיות המובילה בארץ עם 233 סניפים ומחזור של 1.7 מיליארד שקל. הפרידה לא הייתה שגרתית, והייתה תוצר של ביקורת בינלאומית בעקבות תמיכתו הגלויה של פדן בצה"ל, כולל הפצת ארוחות חינם לחיילים, אשר הובילה לסערה בעולם המוסלמי.
המירוץ על הזיכיון החדש
כעת, כאשר מקדונלד'ס managing את הפעילות בארץ באופן זמני, התחרות על הזיכיון החדש מתגברת. בין המתמודדים נמנים קרן ההשקעות אייפקס בשיתוף עם אורי מקס, מייסד רשת מקס טוק, קבוצות נדל"ן גדולות, וגם מנהלים מתוך מקדונלד'ס עצמה. הדרישות המרכזיות לזכיין החדש כוללות ניסיון בתחום המזון המהיר והיכולת לנהל עסק בהיקף של 200 עד 300 מיליון דולר.
אתגרי הניהול
הזכיין החדש לא רק שירש רשת מתפתחת של סניפים, אלא גם את האתגר להפעיל מותג עולמי בעידן של מתיחות פוליטית במזרח התיכון. מציאות זו משפיעה על הפעילות העסקית ועל מיצוב המותג בשוק המקומי והעולמי