דילוג לתוכן

רפורמת השידורים בישראל: שר התקשורת חושף מודל חדש – תבחרו ותשלמו רק על התוכן שאתם צופים בו!

לשלם רק על הערוצים שצופים בהם: משרד התקשורת חושף את רפורמת הטלוויזיה בישראל

רקע

משרד התקשורת הישראלי פרסם את הרפורמה החדשה לשוק השידורים, שנועדה להעניק לצרכנים את האפשרות לבחור ולשלם רק על תוכן שמעוניינים לצפות בו. הרפורמה צפויה להוריד עלויות, להפחית רגולציה ולהגביר את התחרות בשוק הטלוויזיה.

בעיות מרכזיות בשוק השידורים

לפי משרד התקשורת, השוק סובל היום מארבע בעיות עיקריות:

  1. שוק ריכוזי – מספר מצומצם של שחקנים ורמת תחרות נמוכה גורמים לעלויות גבוהות ומגוון תכנים מוגבל.
  2. אסדרה מיושנת – רגולציות הקיימות כיום מתמקדות בטכנולוגליה ולא באופי השירות.
  3. חוסר שקיפות וחוסר בחירה – צרכנים נדרשים לשלם עבור תכנים שאינם בהכרח מעניינים אותם.
  4. סבסוד צולב – מנויים משלמים עבור שידורי ספורט יקרים גם אם אינם צורכים אותם, מה שמוביל להוצאות נוספות.

עיקרי הרפורמה

הצעות הרפורמה כוללות מספר שינויים מהותיים:

  • מעבר ממודל חבילות למודל בחירה: צרכנים יוכלו לבחור ולשלם רק עבור ערוצים או תכנים שהם רוצים לצפות בהם.
  • הפחתת רגולציה: כל גוף יוכל להירשם ולשדר בכפוף לעמידה בדרישות כלליות בלבד.
  • אפס התערבות בתוכן: רגולציה תתמקד בהוראות תחרותיות ובמניעת תכנים גזעניים ואלימים.
  • קידום תחרות בשידורי ספורט: שידורי ספורט יהיו זמינים ללא מגבלות בלעדיות.
  • תמיכה ביצירה הישראלית: השקעה של 320 מיליון ש"ח בהפקות מקור.

תגובות להצהרה

שר התקשורת, שלמה קרעי, ציין כי הרפורמה ממוקדת בכיס ובחופש של הצרכן הישראלי, ומצפה להוזלה משמעותית בעלויות הצפייה. מנכ"ל משרד התקשורת, אלעד מקדסי, הוסיף כי מדברים על מימוש חוקים שיביאו לצמיחה בשוק השידורים ויחזירו לצרכנים את השליטה.

סיכום

הרפורמה המוצעת מבקשת לשדרג את חוויית הצפייה של הלקוחות בישראל ולהתאים אותה לצרכים האישיים שלהם, תוך פתיחת השוק לגורמים חדשים ועידוד תחרות בריאה

Scroll to Top