עומק הבור באוטומקס נחשף: לחברה יש רק עשרות מכוניות במלאי – וחלקן נמכרו
חשיפת נתוני מלאי ומצב החברה
הדו"ח הראשוני של נאמני חברת אוטומקס, שהוגש הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל אביב, חושף כי קבוצת אוטומקס מתמודדת עם מצב קשה מבחינת מלאי רכבים וחובות. החברה, אשר הוכרזה חדלת פירעון, מציגה חובות מצטברים של 393 מיליון שקל, ומבין 1,300 רכבים שדווחו במלאי, הנאמנים הצליחו לאתר בפועל רק 150 רכבים.
מציאת רכבים ופיצוי לקוחות
מתוך רכבים אלה, כמה מהם משועבדות למחזיקי האג"ח, בעוד אחרים שייכים ללקוחות ששילמו עליהם אך טרם קיבלו אותם. למעשה, מתוך המלאי שנמצא, רכבים "הפנויים ללא מחלוקת משפטית" עומדים על 46 בלבד, ובאופן זה ניתן יהיה למכור אותם כדי לכסות חלק מהחובות לבנקים.
לאור המצב: פניות לקוחות
על פי הדו"ח, עשרות לקוחות פנו לנושים בטענה כי הם שילמו על רכבים אך לא קיבלו את רכישותיהם. בנוגע לרכבים המיועדים למחזיקי האג"ח, 29 מהם כבר נמכרו, כשהתמורה עבורם שולמה, אך עדיין לא נמסרו ללקוחות, מצב אשר יכול להוביל לתקלות משפטיות נוספות.
חוסר שיתוף פעולה מההנהלה
הנאמנים מתריעים על חוסר שיתוף פעולה מצד הנהלת החברה. המנכ"לית, יערה אלפי, התפטרה ואינה עונה על פניות הנאמנים, בעוד חברי הדירקטוריון התפטרו גם כן.
מצב החברה והדרישות המשפטיות
אוטומקס, בה תרו אחר הכרה מהבורסה, נאלצה להתמודד עם חקירות גניבה וזיוף דו"חות כספיים. הנאמנים ביקשו מבית המשפט להטיל צו עיכוב יציאה מהארץ על המנכ"ל דני לוי ומשפחתו. פרשנות המצב בהנהלה מצביעה על ניהול כושל הכולל ערבוב בין חברות שונות בתוך הקבוצה.
הבקשה להקפאת הליכים
שלוש חברות מקבוצת אוטומקס עברו הליך של חדלות פירעון והקפאת הליכים, ובין השאר מבקשים הנאמנים לכלול בבקשה גם את החברה האם. בעוד חברות היבוא הישיר לא כלולות כעת בהקפאת הליכים, צפויה השפעה על נכסים חשובים, כמו זיכיונות יבוא מחברות בינלאומיות.
פעולות עתידיות
נכון להיום, בקבוצת אוטומקס נותרו רק 44 עובדים לאחר פיטוריהם של 38 עובדים נוספים. הנאמנים פנו לבנקים בבקשה למימון בסכום של 2 מיליון שקל לשם הפעלת החברות במשך חודשיים, בתקווה להשלים עסקאות בחו"ל ולייבא מכוניות לחברה.