# בין אינסוף למגבלה: חקירת המאמר הקדוש
## הקדמה
כדי לאפשר לאור אינסוף, המוגדר כאינסופי, לברוא עולמות מוגבלים, נדרשת מתווך – גישור בין האינסוף למוגבלות. תפקיד זה מתממש דרך התורה, המוזכרת בחז"ל, "עוטה אור כסלמָה".
## משמעות התורה
### אור ותורה
מתווך חייב להשתתף בכל הרמות שהוא מגשר ביניהן. התורה כוללת הן את "האור" והן את "הסל". ה"אור" של התורה מייצג את הפנימיות האינסופית שלה, "[מדדו ארוך מן הארץ]", ואילו ה"סל" מתייחס לחיצוניות המוגבלת והגלויה של התורה, הנוגעת לעולמות המוגבלים.
### מתודולוגיה של המאמר
במאמר המתואר, האדמו"ר מסביר כיצד ה"גילוי" (הנגלֶה) של התורה מכיל בתוכו את ה"אור" הפנימי (הפנימיות) של התורה. הוא גם ממקם את ההבנה של התורה בהשוואה להבנה הנבואית.
## הבנת המבנה הקבלי
### הידע החבוי
ב"ליקוטי תורה" של ר' יצחק לוריא זצ"ל, בפרשת כי תשא ובפרשת ויקרא, מצוין כי משה רבנו לא השיג את הפנימיות של חוכמה עליונה, הידועה כ"אבא דאצילות".
### דרגות החוכמה
הרמה האלוקית של חוכמה עליונה איננה מוגבלת לספירה של חוכמה בעולם האצילות; יש לה מספר רמות שמעבר לכך, כגון חוכמת כתר וחוכמת אדם קדמון. האדמו"ר מסביר, שכפי שחוכמה זו גבוהה יותר, כך גם הפנימיות של חוכמת האצילות (אבא דאצילות) היא מעבר להבנה האנושית, וקל וחומר לגבי ספירת הכתר, הנקראת "אריך אנפין", שנמצאת מעבר להישג ידו של כל נשמה שתחושת הגוף.
## סיכום
מאמר זה משקף את העמק והמורכבות של הלימוד בחסידות, במיוחד כפי שהוא מתייחס לתורה כמגשר בין האינסוף למוגבל. הכרה במבנה והדרגות השונות בתורה יכולה להוסיף לתובנה רוחנית מעמיקה ולקדם דיונים עתידיים על הנושאים המופיעים בטקסטים הקבליים.