2025-02-27 08:19:00
קניות בטיסה לפריז: חברת התעופה הגישה מנות כשרות מזויפות
תקרית בטיסת אייר פראנס ממאוריציוס לפריז
נוסע בטיסת אייר פראנס ממאוריציוס לפריז, טוען כי הוא וחברי קבוצתו קיבלו מנות כשרות "מזויפות". במהלך הטיסה, שהתרחשה בשבוע שעבר, הוגשו המנות לנוסעים בגילי 3 עד 73. הנוסעים הזמינו מראש ארוחות כשרות, אך כאשר הגיעו לשדה התעופה, הם התבשרו כי הארוחות אינן זמינות.
פרטי המקרה
לאחר ההמראה, דיילת הגישה לנוסעים מנות שעליהן נכתב KSML (קיצור של "Kosher Meal"). העדויות מצביעות על כך שאחת מדיילות המטוס פשוט רשמה את הקיצור על מנות סטנדרטיות שהוגשו לנוסעים. נוסע אחד בקבוצה, שזיהה את המצב, הזהיר את חבריו לא לאכול מהמנות, אך חלק מהילדים כבר החלו לאכול. בעקבות זאת, פנה אותו נוסע לדיילת הראשית, אשר אישרה כי המנות שסומנו ככשרות לא היו כאלה – טענה שאייר פראנס מכחישה.
תגובת חברת התעופה
בחברת אייר פראנס טוענים כי הם מודעים לדיווחים על חוויות הלקוחות, ומוסרים שהארוחות הכשרות לא היו זמינות עקב מחסור מצד הקייטרינג המקומי. החברה הודיעה לנוסעים בשדה התעופה שהארוחות אינן זמינות, והציעה מגשי אוכל צמחוני כתחליף. בעיתון אייר פראנס מדגישים שהצוות לא התכוון להטעות את הנוסעים לגבי איכות המנה שהוגשה להם, והם עשו את המרב על מנת לספק מנות מתאימות.
השפעות המקרה
נוסע שהגיב בפוסט ברשתות החברתיות טען שזהו מצב מביש, במיוחד כאשר מדובר במזון כשר. הוא ציין שזה עלול להוביל לתביעות משפטיות חמורות במקרה של אלרגיות. במקביל, חברת התעופה שלחה לכל נוסע בקבוצה שובר בשווי של 30 אירו כפיצוי על חווייתם.
האם חברת התעופה פעלה בתום לב?
כותב מאמר באתר start Mile at a Time, מעלה תהיות לגבי שתי הגרסאות השונות של האירועים. הוא טוען שאם גרסת הנוסע נכונה, מדובר במצב בלתי מקובל מבחינת השירות. עם זאת, הודעת חברת התעופה על חוסר זמינות הארוחות מעלה שאלות לגבי כוונותיהם.
כעת, המחלוקת בין הנוסעים לחברת התעופה תנעל את דעת הקהל ותשפיע על האופן שבו רחבי הציבור יזכר את האירועים.