דילוג לתוכן

איך לשדרג את תוכן הוורדפרס שלך לעידן ה-AI: מדריך מקצועי ל-Generative Engine Optimization (GEO)

אופטימיזציה של מנועים גנרטיביים (GEO): מדריך למשתמשי WordPress

מה זו אופטימיזציה של מנועים גנרטיביים (GEO)?

אופטימיזציה של מנועים גנרטיביים (GEO) מתייחסת למבנה התוכן שלך באופן שהכלים של אינטליגנציה מלאכותית כמו עיון ה-AI של Google, ChatGPT, Claude וג'מיני смогут להבין, לסכם ולכלול אותו בתשובותיהם. הכלים הללו לא סורקים את האינטרנט בצורה מסורתית; הם מחפשים מבנה, בהירות ורלוונטיות. אם התוכן שלך מעוצב בצורה טובה, ישיר וקל להבנה עבור מודלים של שפה, יש לו סיכוי גבוה יותר להיכנס לתשובות גנרטיביות.

חיפוש AI כבר כאן (וזה פוגע בתנועה שלך)

בעקבות הפצת תוצאות ה-AI של Google, מתברר כי גם תכנים מדרגה גבוהה לא תמיד מובילים לתנועה באתר. מחקר של Ahrefs גילה כי כאשר Google הציגה עיבוד AI, שיעור הלחיצות הממוצע מדף מדורג ראשון ירד ב-34.5%. כלים של AI משנה את אופן השגת המידע על ידי המשתמשים, כך שבמקרים רבים הם לא זקוקים ללחוץ על הקישור כדי לקבל תשובה.

GEO מול SEO: מה שונה ומה דומה?

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) ואופטימיזציה של מנועים גנרטיביים (GEO) חופפות לעיתים אך מטרותיהם שונות. SEO פועלת לדירוג האתר במנועי החיפוש, בעוד ש-GEO עוסקת בהכללת התוכן שלך בתשובות שנוצרות על ידי AI.

השוואה בין SEO ל-GEO:

| SEO | GEO |
|——————————————–|——————————————–|
| מתמקדת בדירוג בתוצאות חיפוש | מתמקדת בהכללה בתשובות AI |
| עוסקת במילות מפתח, כוונות חיפוש וקישורים | עוסקת בבהירות, מבנה ותוכן ידידותי לפrompt|
| דורשת מטא דאטה חזקה | דורשת סימון סכימתי, מידע על מחברים וחסימות סיכום|

איך לעצב תוכן ב-WordPress למנועי גנרטיביים (צעדים ל-GEO)

עכשיו כשאתה יודע מה זה GEO, הנה כמה צעדים מעשיים שאתה יכול ליישם:

1. בחר את הכלי הנכון לאופטימיזציה SEO

אם אתה עובד עם WordPress, הדרך הקלה ביותר לאופטימיזציה היא השימוש בתוסף All in start SEO. התוסף הזה חולק עם AIOSEO ממצאים משמעותיים בשיפור הנראות של תוכן ב-AI.

2. השתמש בשפה ברורה וללא סיבוכים

כלי AI לא קוראים כמו בני אדם; הם מנתחים תוכן לחלקים קטנים. כתיבה בשפה פשוטה וברורה תעלה את הסיכוי שיתפשו את מה שאתה רוצה להעביר.

3. כלל תשובות ישירות לשאלות נפוצות

אם התוכן שלך מתחיל עם תשובות קצרות וברורות לשאלות, יש יותר סיכוי שיתקבל בתשובות של כלים כמו ChatGPT.

4. הוסף סימון סכימתי להקשר טוב יותר

סימון סכימתי הוא קוד נוסף המגעה לאיזה סוג תוכן אתה מפרסם. זה עוזר לכלים להבין את מטרת הדף.

5. עצוב תוכן עם כותרות ותתי כותרות ברורות

כותרות ברורות עוזרות לכלים להבין את מבנה התוכן שלך, כך שיהיה קל יותר להבין מה אתה מציע.

6. כלל סיכום קצר או הגדרה בראש

סיכום או הגדרה בקצרה בתחילת המאמר יעזרו לכלים לשלוף תשובות מהירה.

7. הוסף בלוקים של שאלות נפוצות

שאלות ותשובות שמיועדות לספק מידע ברור יכולות להופיע בקלות בפלטפורמות AI.

8. השתמש בטבלת תוכן וקישורי קפיצה

טבלת תוכן מקלה על ניווט והבנה של התוכן שלך, הן עבור הקוראים והן עבור כלי AI.

9. צטט מקורות, השתמש בשמות מחברים והוסף תאריכים

הידעת? חיפוש AI מחפש לא רק תוכן, אלא גם את הפרטים על המחבר, תאריך הפרסום ומקורות לציטוט.

10. עקוב אחר נראות בתוצאות חיפוש AI על אתר ה-WordPress שלך

במקום Google Search Console, מומלץ להשתמש ב-MonsterInsights כדי לראות מאיפה מגיעה התנועה שלך.

מה התוכן שעובד הכי טוב בחיפוש AI?

בקרו וראו מהניואנסים שלכם בעבודות כמו מדריכים והסברים פשוטים, רשימות השוואה והודעות דעה עם תובנות ברורות.

תמצוגת סיכום של GEO

אופטימיזציה של מנועים גנרטיביים אינה רק טרנד; מדובר בשינוי מהותי. אם אתם לא מתארגנים לעידן ה-AI, אתם עלולים להחמיץ הזדמנויות רבות.

שאלות נפוצות על אופטימיזציה של מנועים גנרטיביים (GEO)

  • האם GEO כמו SEO?

לא, GEO מתמקדת בהכללת תוכן בתגובות AI בעוד SEO מתמקדת בדירוג במנועי חיפוש.

  • איך עזרה של נתונים מובנים משפיעה על חיפוש AI?

נתונים מובנים מבהירים לכלים מה התוכן שלך ואילו סוגי מידע קיימים בו.

על מנת לקחת יותר צעד לקראת תהליך אופטימיזציה של תוכן, חשוב להבין כיצד תוכן מובנה וחינם יכול להשפיע על דירוגים ותשובות בחיפוש AI

Scroll to Top