כיצד להקים תוכנית תגמולים ב-WooCommerce
חבר אמר לי שבעצם הוא מוציא יותר על פרסומות ממה שהוא מרוויח ממכירות בחנות WooCommerce שלו. אז הצעתי לבחון את האפשרות להוסיף תוכנית תגמולים. לאחר שהשקנו מערכת פשוטה של הפניות בין חברים, בתוך שלושה חודשים מכירות האורחתי עלו כמעט הכפלה. רבים רואים בהקמת תוכניות תגמולים ב-WooCommerce משימה מאתגרת. עם זאת, ניסיתי מספר תוספים שהפכו את ההגדרה לפשוטה במיוחד: RewardsWP עבור תוכניות הפניה פשוטות ו-Loyalty Program by Advanced Coupons עבור מערכת כוללת יותר שמציעה נקודות, תגמולים והפניות.
במאמר זה, אסביר כיצד להקים תוכנית תגמולים ב-WooCommerce שתשפר את מכירותיכם ותשמור על הלקוחות שלכם – בלי להסתמך על פרסומות יקרות.
מהי תוכנית תגמולים ב-WooCommerce?
תוכנית תגמולים ב-WooCommerce מאפשרת ללקוחותיכם לקבל בונוסים או תמריצים בתמורה לנאמנותם. תוכניות אלו תוכננו לעודד רכישות חוזרות, להגביר מעורבות ולהפוך לקוחות מרוצים ללקוחות נאמנים על פניו. ישנן שתי סוגי תוכניות תגמולים פופולריות בהן ניתן להשתמש ב-WooCommerce:
תוכנית הפניות (Refer-a-Friend)
תוכנית זו מתגמלת לקוחות קיימים על הפניית לקוחות חדשים. כך, לקוחות מרוצים הופכים למקדמי המותג, אתם מקבלים לקוחות חדשים בלי הוצאות פרסום נוספות.
תוכנית נאמנות מבוססת נקודות
תוכנית זו מתגמלת לקוחות בנקודות בכל רכישה, ביקורת על מוצרים או פעולה אחרת באתר. נקודות אלו יכולות להתחלף בהנחות, קופונים או אפילו מוצרים חינם.
היתרונות של תוכניות תגמול
- צמצום עלויות שיווק: לקוחות מרוצים הם השיווק הטוב ביותר שלכם. תוכנית הפניות מספקת הזדמנויות חדשות, בעוד תוכנית נאמנות שומרת על הלקוחות הקיימים.
- שיפור שמירת לקוחות: כשלקוחות מרוויחים נקודות או בונוסים על הפניות, הם נוטים לחזור ולקנות שוב.
- הגברת רכישות חוזרות: תוכן נעלם בהנחות או בונוסים מעודד צרכנים לבצע רכישות נוספות.
- הגברת ערך הזמנה ממוצע: אתם יכולים לקבוע מינימום כספי לדיסקאונט או החזרות, מה שמניע את הלקוחות להוציא יותר.
- בניית יתרון תחרותי: תוכנית תגמולים מעוצבת היטב מספקת לכם יתרון מול המתחרים.
שלב 1: התקנה והפעלה של RewardsWP
כדי להתחיל, יש להירשם בחשבון באתר RewardsWP. לאחר שהפקתם את התשלום, התקינו והפעילו את תוסף RewardsWP בלוח הבקרה של WordPress שלכם.
הגדרת תגמולים
כנסו ל- RewardsWP » Settings ולחצו על לשונית "Referrals". הפכו את מצב התוכנית מ-"Inactive" ל-"Active" ואז התקדמו להקצות תגמולים.
שלב 2: הקמת תוכנית נאמנות מבוססת נקודות
תוכנית זו מתגמלת לקוחות על פעולות שונות כמו רכישת מוצרים, השארת ביקורת ועוד.
התקנה והפעלה של Advanced Coupons
כנסו לאתר Advanced Coupons להירשם ולקנות את תוסף תוכנית הנאמנות.
הגדרת תגמולים
כנסו ל- Coupons » Loyalty Program » Settings והתחילו להגדיר את התוכנית הכוללת בהתאם למדריך.
שלב 3: בדיקות
לאחר התקנת התוכניות, חשוב לבדוק את כל התהליך מההתחלה ועד הסוף.
בדיקות
- בדקו את פעולת המערכת על ידי יצירת קנייה לדוגמה.
- ודאו שהכל פועל בצורה חלקה ותוכנית התגמולים מוכנה לפעולה.
מסקנה
הקמת תוכנית תגמולים היא אחת ההשקעות החכמות שתוכלו לבצע ביחסים עם לקוחותיכם. עם תוספים כדוגמת RewardsWP ו-Advanced Coupons, תהליך ההקמה הופך לפשוט מאוד, ובכך אתם יכולים להתמקד במוצרים ובשירותים שלכם.
כדי לשדרג את חווית הקנייה של לקוחותיכם, שקלו את האפשרויות להקים תוכניות תגמול שמציעות ערך מוסף.
המאמר הזה נכתב מתוך מטרה לספק למשתמשי WooCommerce את הכלים שהם צריכים לחוויית קנייה טובה יותר.
אם יש לכם שאלות נוספות או שאתם זקוקים להדרכה נוספת, אל תהססו לפנות למומחים בתחום או לבדוק את התוספים המומלצים למעלה.