אינסטגרם משיקה כלי חדש להשוואת ביצועים בין עסקים – האם זה ישנה את כללי המשחק בתעשיית השיווק?

כמה טראפיק יש למתחרים שלכם: אינסטגרם השיקה כלי השוואתי לעסקים

הפיצ'ר החדש של אינסטגרם

אינסטגרם השיקה פיצ'ר חדש בשם Competitive Insights, שמיועד לבעלי חשבונות עסקיים ויוצרי תוכן. מדובר בכלי שמאפשר לראשונה לראות כיצד החשבון שלך מתמודד מול חשבונות אחרים באותו תחום, דוגמת מותגים מתחרים או משפיענים בעלי קהל יעד דומה. המשתמשים יכולים לבחור עד עשרה חשבונות להשוואה ולקבל תצוגה שמשווה בין נתונים בסיסיים בצורה ישירה.

נתונים המוצגים בפיצ'ר

הנתונים שניתן להשוות כוללים את תדירות פרסום הפוסטים – סטוריז או סרטוני רילס, קצב צמיחת העוקבים לאורך זמן, וביצועי פוסטים בודדים. המידע מוצג בפורמט פשוט של מספרים, אך חסר את הגרפים או הניתוחים המצטברים שמאפשרים להבין את הסיבה לתוצאות אלו. כלומר, הכלי מאלץ את המשתמשים להפסיק לחשוב על התוכן שהם מפרסמים, ומדגיש את הכמויות בלבד.

שאלות פרטיות ואתיקה

לאחרונה, אינסטגרם הוסיפה אפשרות למשתמשים להסתיר את מספר הלייקים על הפוסטים במטרה להפחית את תחושת התחרותיות והלחץ סביב נתונים אלו. עם זאת, הפיצ'ר החדש יוצר דינמיקה שונה, שכן הוא מאפשר גישה לנתוני ביצועים גם בחשבונות שבחרו להסתיר את המידע הזה, מה שמעלה שאלות אתיות לגבי פרטיות ההשוואה.

תובנות מוגבלות

אינסטגרם מציגה את Competitive Insights ככלי שמסייע לבעלי עסקים להבין את עמדתם בשוק, אך רבים בתעשיית השיווק רואים בו כלי מוגבל. הוא מציע נתונים שטחיים המעודדים השוואות אך לא מספקים תובנות אמיתיות לגבי סוגי התוכן המצליחים או היעילות של שעות הפרסום. ללא מידע מעמיק יותר, קשה לגבש אסטרטגיה שיווקית מבוססת נתונים.

האם עתידו של הכלי ברור?

נכון להיום, אינסטגרם לא ציינה אם בכוונתה להוסיף מדדים נוספים לכלי, כמו כמות קליקים או מעורבות עם התוכן. נתונים אלו יכולים לספק ידע חיוני לגבי הצלחת הפוסטים והשפעתם על הקהל.

לתגובות נוספות בנושא זה, לחצו כאן לקבלת עדכונים.

קישורים נוספים לתחום השיווק וחדשנות יכולים לעזור לבעלי עסקים לשפר את נוכחותם באינטרנט ולבנות אסטרטגיות שיווקיות יעילות

Scroll to Top