דילוג לתוכן

אל-על מדווחת על צמיחה מרשימה ברווחיות גם כשנתח השוק מצטמצם: "מניעים אסטרטגיים וחדשנות בגיוס לקוחות

אל-על מציגה תוצאות רבעוניות חיוביות: גידול ברווח ובתפוסה

תוצאות פיננסיות חיוביות

אל-על דיווחה על רווח תפעולי תזרימי (EBITDAR) של 213 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2025, המהווה 28% מההכנסות, עלייה של 9% מהתקופה המקבילה בה עמד על 196 מיליון דולר. הרווח התפעולי צמח גם הוא ב-5% והגיע ל-127 מיליון דולר, לעומת 120 מיליון דולר ברבעון המקביל. עלייה זו נובעת בעיקר מגידול בשיעור התפוסה שהגיע ל-94.3%, בהשוואה ל-92.6% ברבעון הראשון של 2024.

גידול בהכנסות

אל-על רשמה גידול של 7% בהיצע המושבים (ASK) בזכות הגדלת צי המטוסים החכורים. עם זאת, התשואה לנוסע משוקלל ק"מ (RRPK) ירדה ב-2%, שיפור בעלויות הממוצעות על רקע התפוסה. החברה צופה כי מגמה זו תימשך גם ברבעון הבא, עם שיעורי תפוסה גבוהים ו-RASK דומה לרבעון המקביל אשתקד.

שיפור בהוצאות מימון

הוצאות המימון נטו ירדו ל-6 מיליון דולר, בהשוואה ל-20 מיליון דולר ברבעון המקביל, עקב עלייה בהכנסות מריבית. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עמד על 350 מיליון דולר, ירידה של 7% בהשוואה לרבעון הראשון של 2024.

חיזוק ההון העצמי

נכון לסוף מרץ 2025, ההון העצמי של אל-על עמד על כ-685 מיליון דולר, מה שמסמן גידול של 30% מאז סוף דצמבר 2024. זהו תוצאה של הרווח הנקי ברבעון ומימוש כתבי אופציה בהיקף של כ-68 מיליון דולר. החוב הפיננסי ברוטו הסתכם ב-1.444 מיליארד דולר, בעוד יתרת המזומנים עומדת על 1.675 מיליארד דולר, מה שיוצר עודף מזומנים של 231 מיליון דולר.

התמקדות בהתפתחות

דינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל-על, ציינה כי החברה מסכמת רבעון נוסף של צמיחה ושיפור ברווחיות. היא הדגישה את הצורך במתן מענה לביקושים המוגברים ואת ההתאמות המסחריות והתפעוליות שנעשו להגדלת היצע הטיסות. בן-טל גננסיה הציבה דגש גם על שאיפת החברה להצעיר את צי המטוסים ורכישת מטוסים חדשים.

התפתחויות נוספות

ינקלה שחר, סמנכ"ל כספים אל-על, ציין כי נכון לעכשיו, היצע המושבים נמוך לעומת הביקושים, מה שהוביל לעלייה בשיעור התפוסה. הוא הדגיש את הגידול בהכנסות מימון והירידה במחירי הדלק, שהשפיעו לחיוב על מבנה ההוצאות.

שחר ציין גם את המטרה להמשיך ולחזק את הפרופיל הפיננסי של החברה, עם חוב פיננסי נטו שלילי ותמיכה בצמיחה בשנים הבאות.

החברה חתמה על הסכמים חדשים עם חברות תעופה נוספות, דבר אשר מצביע על השאיפה להרחבת שיתופי פעולה.

בתקופה מאתגרת זו, אל-על פועלת בגמישות וביצירתיות על מנת להעניק שירות מיטבי ללקוחותיה ולשמור על הגשר האווירי לישראל

Scroll to Top