האם העדכון ל-Windows 11 באמת גורם לתקלות בכונני SSD?
בשבועות האחרונים, רשתות חברתיות התפשטו שמועות מדאיגות לפיהן עדכוני האבטחה האחרונים של Windows 11 גורמים לכישלונות חמורים בכונני SSD מסוימים. דיווחים אלו התרכזו בעיקר בכוננים המבוססים על בקרים של חברת Phison והטילו את האשמה ישירות על מיקרוסופט.
תגובות מימסדיות
לאחר בדיקות מעמיקות שנערכו, הן מיקרוסופט והן חברת Phison מפריכות את השמועות הנוגעות לכישלונות המיוחסים לעדכוני התוכנה. חברת Phison, יצרנית הבקרים המובילה, הודיעה כי היא פתחה בחקירה לגבי הנושא כבר ב-18 באוגוסט. בהצהרה שפורסמה לאחרונה, ציינה החברה כי ביצעה יותר מ-4,500 שעות בדיקה אשר כללו מעל ל-2,200 מחזורי בדיקה, ולא הצליחה לשחזר את התקלה המדוברת. כמו כן, לא התקבלו דיווחים עלבעיות דומות מלקוחות או שותפים עסקיים.
מיקרוסופט מצטרפת לקולות המפריכים
ימים ספורים לאחר ההודעה של Phison, מיקרוסופט הוציאה הודעה משלה בה ציינה כי "לאחר חקירה יסודית, לא נמצא כל קשר בין עדכון האבטחה של אוגוסט 2025 לכישלונות החומרה שדווחו." השמועות שנראו כאילו מקורן בציוץ של משתמש יפני ברשת X (שידועה בעבר כטוויטר) התפשטו בעקבות תגובות של גולשים נוספים שטוענים שהיו להם בעיות דומות.
ממצאים על היקף הבעיה
על אף הטענות שעלו ברשת, לא נמצאו עדויות שמצביעות על תופעה רחבה. היקף הדיווחים היה מצומצם מאוד, מה שהוביל את שתי החברות להעריך כי הבעיה אינה נגרמת כתוצאה מעדכוני התוכנה של מיקרוסופט, אלא עשויה להיות קשורה לתקלות נקודתיות בסדרות ייצור של כוננים מסוימים.
סיכום
נראה כי מקור השמועות הוא בעיות טכניות נקודתיות, ולא בעיה רחבה שנגרמה על ידי עדכוני Windows 11. ההערכות הן שהמערכת נותרה יציבה ומאובטחת, והמשתמשים יכולים להמשיך ולעדכן את מערכותיהם ללא חשש מפגיעות חמורות בכונני SSD