דילוג לתוכן

קטגוריות נבחרות

בית המשפט מאשר פשרה של 4.9 מיליון שקל לשיבוד לקוחות שירביט לאחר מתקפת הסייבר החמורה

פיצוי בסך 4.9 מיליון שקל בעקבות התקפת הסייבר בשירביט

אישור הסדר פשרה על ידי בית המשפט המחוזי

בית המשפט המחוזי מרכז אישר בשבוע שעבר הסדר פשרה, במסגרתו תשלם חברת הביטוח הראל סכום כולל של כ-4.9 מיליון שקל. פשרה זו משיתה על החברה בעקבות מתקפת סייבר שארעה בנובמבר 2020 על חברת שירביט, בה נחשפו פרטי מידע אישי של לקוחות. על פי ההסדר, הפיצוי יחולק ליותר מ-16 אלף לקוחות, וכן תשלם הראל סכום נוסף בסך 1.4 מיליון שקל לקרן לתובענות ייצוגיות.

פרטי המתקפה וההשלכות המשפטיות

במהלך המתקפה, פרצה קבוצת האקרים לשרתי שירביט, שגרמה לדליפת מידע רגיש, כגון פרטי תעודת זהות ומידע פיננסי. חברת הראל רכשה את פעילותה הביטוחית של שירביט בדצמבר 2021, ומעתה תהיה אחראית להתחייבויותיה של שירביט על פי הסדר הפשרה.

על החברה הוטל קנס בגובה 10 מיליון שקל על ידי הממונה על הביטוח בעקבות המקרה. ההסדר הפשרה אושר על ידי השופט אבי פורג, למרות התנגדויות שהגישו היועץ המשפטי לממשלה ומבקשים נוספים. לדברי השופט, סכומי הפיצוי שהוצעו הם סבירים בהתחשב בנסיבות המקרה ובפסקי דין קודמים.

חלוקת הפיצויים בין הקבוצות

הפיצוי הכולל יתחלק לשלוש קבוצות:

  1. הקבוצה הראשונה – כוללת את כל מי שלגביו פורסם מידע רגיש, ווישולם להם פיצוי של 500 שקל לכל אחד.
  2. הקבוצה השנייה – כוללת את כל מי שלגביו פורסם מידע שאינו רגיש, ווישולם להם פיצוי של 200 שקל לכל אחד.
  3. הקבוצה השלישית – כוללת את כל מי שלגביו קיים חשש שדלף מידע רגיש או שאינו רגיש, והפיצוי יועבר לקרן לניהול ולחלוקת כספים שנפסקו כסעד, בסכום כולל של 1.4 מיליון שקל.

חברת הראל התחייבה לשלם את הפיצויים לטובת לקוחות הקבוצה הראשונה והשנייה בתוך 120 ימים מהפיכת פסק הדין לסופי, ואת הפיצוי לקבוצה השלישית בתוך 30 ימים ממועד זה.

תגובות והשלכות עתידיות

עורכי הדין המייצגים את המבקשים ציינו כי מדובר בפיצוי הגבוה ביותר שניתן במסגרת תובענה ייצוגית בנושא דליפת מידע. עו"ד עומר פיינטוך, המייצג את המבקשים, הדגיש את המסר החשוב לחברות על הצורך בהגנה ושמירה על פרטיות הלקוחות.

פרשת שירביט מסתיימת לאחר שנים רבות של ייצוג משפטי, ובכך מתבהרת הדרך לפיצוי הלקוחות שנפגעו מהמקרה

שיתוף

11 מחשבות על “בית המשפט מאשר פשרה של 4.9 מיליון שקל לשיבוד לקוחות שירביט לאחר מתקפת הסייבר החמורה”

  1. ברוריה ברקוביץ' / Bruriah Berkowitz

    צעד חשוב להתמודד עם פשיטת המחשבים – צריך להיות זהירים תמיד!

סגור לתגובות

מאמרים

רוצה לפרסם אצלנו ? הצעת מחיר?

Scroll to Top