הסיפור של לורנש: איך ג'סטין פהרימן הקים מערכת ניהול למידה בשווי מיליוני דולרים
ג'סטין פהרימן לא תכנן לבנות אחד מהתוספים המצליחים ביותר ב-WordPress. למעשה, הוא לא ראה את עצמו כמפתח תוכנה. אבל עם רקע רחב בתחום הלמידה המקוונת וראיה חדה להזדמנויות בשוק, הוא הצליח להפוך פער במערכת ה-WordPress לעסק בשווי מיליוני דולרים. LearnDash, תוסף ניהול הלמידה (LMS) הפופולרי עבור WordPress, לא נוצר בסביבת סטארט-אפ, אלא מחדר מלון, בלוג עם טופס רישום ורעיון פשוט: "מה אם WordPress יכול להפעיל קורסים מקוונים?"
"למדתי את השפה של התעשייה והייתי מאוד ממוקד בשיווק, ובכך יכולתי לנוע מהר יותר… זה היה חלק גדול מהצלחה שלנו." ג'סטין פהרימן – מייסד LearnDash
בראיון זה, ג'סטין משתף את המסע שלו מבלוגינג על למידה מקוונת בזמנו הפנוי לבניית מוצר גלובלי בשימוש על ידי יוצרי קורסים, אוניברסיטאות וחברות Fortune 500. הסיפור שלו הוא מסלול מושלם במחקר שוק, שיווק עקבי ושימת לב לצרכים של לקוחות.
הכרות עם ג'סטין פהרימן: מעמקי הלמידה המקוונת למייסד WordPress
לפני שהקים את LearnDash, ג'סטין פהרימן לא עבד בתחום הטכנולוגיה ולא ראה את עצמו כמפתח. הקריירה שלו החלה בעולם הלמידה המקוונת, שם עזר לחברות Fortune 500 ולגורמים ממשלתיים לפתח תוכניות הכשרה מקוונות. הוא החל להשתמש ב-WordPress בקולג' לצורך בלוגים על פוליטיקה ודת, ולאחר מכן התעסק עם תבניות ותוספים בבניית אתרים פשוטים עבור בני משפחה. אך השנים עברו עד שהכישורים והתחומים הללו התאגדו במובן כלשהו וסייעו לו להשיג את חלומו לעזוב את העולם הקורפורטיבי.
הימים הראשונים: יועץ קונסולטר מוצא פער בשוק
בזמן שעבד כיועץ בתחום הלמידה המקוונת, ג'סטין הצליח להבין לעומק כיצד ארגונים מתנהלים לגבי כלים לניהול למידה ומה הם מוצאים מתסכל. יום אחד, לאחר פגישה עם לקוח, הוא תהה אם ב-WordPress ניתן להקים מערכת LMS גמישה יותר. הוא חיפש במדריך התוספים אך לא מצא דבר. "חיפשתי 'WordPress LMS' ולא הייתה שום תוצאה."
בתחושת הזדמנות, ג'סטין החל בלוג בשנת 2012 כדי לחקור את הרעיון של בניית מערכת LMS על גבי WordPress. הבלוג עסק בעיקר במגמות בתחום ההשכלה המקוונת ועיצוב ההדרכה. תוך כדי שהותו בחדרי מלון במהלך נסיעות עבודה, הוא כתב על נושאים מעניינים כמו גמירציה, והוסיף טופס רישום בראש הבלוג, "הזינו את האימייל שלכם כדי להתעדכן כש-WP LMS משחררת."
המשתמשים החלו להירשם כדי ללמוד על תוכנה שעדיין לא קיימת. "כשהגעתי ל-1,000 או 1,500 מנויים, הבנתי שזה משהו שראוי לתשומת לב," הוא טוען.
השקעה ברעיון: השקה בשעת חצות ומומנטום ראשוני
בהתלהבות מהתגובות, ג'סטין החל לתכנן את אופן הפעולה של המוצר. מכיוון שאין לו את הכישורים הטכניים, הוא יצר מפרטים מפורטים ושכר סוכנות כדי להביא את הרעיון לחיים. בינואר 2013, LearnDash הושק בשעת חצות. "השקתי את המוצר שלי בשעת חצות… ולקחתי אלפי דולרים."
עם זאת, הימים הראשונים לא היו חלקים לגמרי. ג'סטין צפה במכירות יורדות לאחר השקת המוצר, אך אז, ביום רגיל במרץ, דברים השתנו. "יום אחד הרווחתי 690 דולר בלי שום פרסום. אז הבנתי – אם אני יכול לעשות את זה בלי להתמקד בזה במשרה מלאה, תארו לעצמכם מה יכול לקרות אם אשקיע את זמני בזה." ארבעה חודשים לאחר ההשקה, ג'סטין עזב את עבודתו הקורפורטיבית כדי להשקיע את כל מרצו בפיתוח LearnDash.
התרחבות חכמה: גיוס והתרוממות
בהתחלה, ג'סטין טיפל בכל ההיבטים: שיווק, תמיכה ואסטרטגיה. הגישה הפרטנית הזו עזרה לו להבין את לקוחותיו באופן מעמיק. אך עם הזמן, המעורבות הזאת הפכה להיות צוואר בקבוק. התעסקות בכל פרט הכבידה עליו, ולכן הוא החליט להאציל סמכויות.
בהמשך, ג'סטין חווה שיפור ממשי עם השקת LearnDash 3.0 בשנת 2019, שדרוג שהביא לא רק תכנים חדשים, אלא גם הבנה ממוקדת יותר כיצד אנשים לומדים באינטרנט. השקת גרסה זו, בצירוף עלייה במחיר, הובילה לעלייה של 22% בהכנסות.
עצות ללא מסננות: מה כל מייסד ב-WordPress צריך לדעת
לג'סטין חשוב להדגיש שהצלחה לא תמיד נובעת מקוד מושלם. "קוד לא חשוב ב-100%… השיווק עשה את מה שהוא אמור לעשות." הוא אומר. ג'סטין לא היה המפתח שיכול ליצור את התוסף בעצמו, אך הוא הבין את הבעיה טוב יותר מכל אחד אחר, וכך ידע לתרגם את הפתרון בצורה שמדברת אל הקהל.
לג'סטין ברור ש"אם אתה בונה קהל, אתה יכול לבנות הכל." הוא התבסס על כישרונותיו וההבנה שלו כדי לבנות מוצר עם מגע אנושי, מה שיצא החוצה כגורם מוביל להצלחת LearnDash.
מכירת LearnDash: שיעורים שנלמדו וידיעה מתי לעזוב
בשנת 2021 ג'סטין מכר את LearnDash לחברת Liquid Web. בתחילת הדרך הוא הרגיש שהמניע כבר לא היה שם. "הלב שלי כבר לא היה בעניין… לא רציתי לעסוק שוב ב-LearnDash." הוא הבין שהמשך בפעולה כזו לא היה הוגן; לכן, ג'סטין עשה את ההחלטה שהרבה מייסדים מתמודדים איתה – הוא החליט לעזוב.
מחשבות סופיות: הכוח של עקביות וחזון
המסגרת שהקנה ג'סטין ל-LearnDash היתה סדוסטית: הוא לא רדף אחרי טרנדים או העתיק מתחרים. הוא הקשיב, הופיע באופן עקבי ופתר בעיה אמיתית לקהל שהוא הכיר היטב. בשים לב למסקנותיו, הגישה האנושית והשקיפות יצרו עבורו בסיס איתן.
לג'סטין ישנה מטרה ברורה: להמשיך ללמוד ולהיות מעורב בתחום הלמידה המקוונת. כעת אתם יכולים למצוא את ג'סטין ב-LearnDash ולשתף תובנות על אסטרטגיות פיתוח מוצרים ומציאות חיי המייסדים.
אם אתם בונים משהו ב-WordPress או מתכננים את הצעד הבא שלכם, ג'סטין הוא דמות חשובה לעקוב אחריה