דילוג לתוכן

דירוג המחלקות הפנימיות בבתי החולים בישראל: תוצאות מעוררות דאגה ושיפור שירותים במוקד תשומת הלב

2025-02-04 06:00:00

דירוג חדש של ערך השירות והאיכות במחלקות הפנימיות בבתי החולים בישראל

הכנסתה של רמת השירות והאיכות בבתי החולים

משרד הבריאות פרסם לראשונה מדד חדש המדרג את רמת השירות והאיכות במחלקות הפנימיות בבתי החולים בישראל, revealing נתונים מדאיגים בנוגע לשיעור האשפוזים החוזרים והאתגרים בגיוס רופאים מומחים.

נתוני האשפוזים החוזרים

על פי התוצאות, בית החולים מעייני הישועה מציג את שיעור האשפוזים החוזרים הגבוה ביותר עם 12% מעל הממוצע הארצי של 8%. לאחריו נלווים בתי החולים שערי צדק ויוספטל עם 11% כל אחד, וכך גם סורוקה עם 10% ויתר בתי החולים עם אחוזים נמוכים יותר.

איוש רופאים במחלקות הפנימיות

בהתאם להמלצות ועדת טור כספא, ניו כקיים פרמטר ליחס רופאים לגובה המיטות. משרד הבריאות דיווח כי מספר בתי חולים לא עומדים ביעד זה, כגון שמיר, יוספטל והדסה. לעומת זאת, ישנם בתי חולים שכן עומדים בסטנדרט, למשל אסותא אשדוד ורמב"ם.

שיעור האחיות המוסמכות

באופן דומה, בבדיקת שיעור האחיות המוסמכות במחלקות, בית חולים וולפסון מוביל עם שיעור גבוה של אחיות מוסמכות ביניהן.

שביעות רצון המטופלים

במדד שביעות רצון המטופלים, בית החולים אסותא אשדוד זכה לניקוד הגבוה ביותר עם מעל 90% שביעות רצון, ואילו בית החולים הלל יפה דורג במקום האחרון עם 75% בלבד.

תגובות משרד הבריאות

שרת הבריאות אוריאל בוסו והגורמים במשרד מציינים את חשיבות השיפור במחלקות הפנימיות לשיפור טיפול החולים. התהליך כולל השקעת 90 מיליון ש"ח לשדרוג השירותים במחלקות אלו.

תגובות ההנהלות בבתי החולים

הנהלות בתי החולים כמו אסותא אשדוד ושיבא הביעו שביעות רצון מהתוצאות, המצביעות על היווצרות שירותים רפואיים איכותיים במחלקות הפנימיות.

תגובות מחזיקות בקול ברור, אך האיגוד הישראלי לרפואה פנימית מביע דאגה מהתנהלות משרד הבריאות לגבי ההכנסות מכספים שהוקצו לפנימיות.


Tags: בתי חולים, רפואה פנימית, שביעות רצון, מדדים, משרד הבריאות, איכות שירות

כתיבת תגובה

Scroll to Top