"אני דוגמה לכך שיש טיסות": שרת התחבורה מירי רגב טוענת לשמיים פתוחים – מה האמת?
תמצג המצב בנתב"ג
שרת התחבורה מירי רגב הוציאה סרטון שבו היא מתגאה במספרים גבוהים של נוסעים שעוברים בנתב"ג בשבועות האחרונים, ומציגה את המצב כהצלחה מרשימה. היא שואלת, "אז יש טיסות או אין טיסות?", ומזכירה את טיסותיה הרבות לחו"ל.
להקליט הביקוש והמציאות בשטח
בעוד שהמספרים של רגב נראים טוב יחסית לאשתקד, כאשר עברו 50-45 אלף נוסעים ביום, ההשוואה בעייתית. חברות תעופה מרובות ביטלו את פעילותן לאחר מתקפת הטילים האיראנית בשנת שעברה, וכך, בהשוואה לממוצעים של לפני המלחמה, מדובר בירידה משמעותית מהכמות הרגילה של 100-80 אלף נוסעים ביום. רשות שדות התעופה עדיין לא פרסמה את המספרים עבור חודש מאי, וההשפעה על תנועת הנוסעים יחד עם ביטולי חברות התעופה לא נראית חיובית.
חברות תעופה פעילה ופעילותה המוגבלת
כיום פועלות כ-30 חברות תעופה בנתב"ג, אך סוג הטיסות מצריך תשומת לב. חברת אל על, שרגב טסה עמה, לא משיבות את כל היעדים והמחירים לטיסות החו"ל עולים בהתאם לביקוש. חברות אמריקאיות כמו דלתא ויונייטד החReturned, אך רבות מהחברות הגדולות עדיין לא חזרו לפעול בישראל.
ביטולים מאסיביים
לצערם של הישראלים, בריטיש איירווייז, ריינאייר ואיזיג'ט דחו את חזרתן לישראל, ובכך גרמו לביטול מאות אלפי כרטיסי טיסה. גורמי תיירות תוהים מה ההשפעה של מינוי השרה רגב ומדגישים את הצורך בפעולה אקטיבית יותר לחידוש הקווים.
מסקנה
אחוז ששת בתי הדין האזרחיים לא נפתחו מלאים, ואם אתה מתכנן טיסות לקיץ, כנראה שהמציאות מורכבת יותר מהטענה של השרה שיש טיסות. ישראלים רבים שמוצאים את עצמם בביטולים ובתמונות צועדות את המדינה, מתחילים להבין שהשמים לא ממש פתוחים כפי שנראה