הונאת הפייסבוק הגיעה לנגיד בנק ישראל
גידול בעמודים מתחזים ברשתות החברתיות
בשבועות האחרונים, המודעות על הונאות ברשתות החברתיות מתרבות, עם רמאים המתחזים לבכירים בתחומי הכלכלה והפיננסים בישראל ובעולם. בין המתחזים, גם נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, שמו נמשך לפרופיל פיקטיבי שהוצג בפייסבוק ובאינסטגרם.
מקרי הונאה נוספים
לאור התופעה המדאיגה, רבים נפלו בפח המודעות המיועדות למשוך את תשומת ליבם של משקיעים פוטנציאליים. אלון, בן 30 מתל אביב, שיתף כי הוא היה בין הנכנסים למלכודת. "בהתחלה חשבתי שאמיר ירון מנסה להנגיש מידע כלכלי לציבור. הפוסט שלו החל במילים 'שלום לכולם', והרגשתי שזה יכול להיות מהלך דוברות כלשהו", סיפר.
התמודדות עם הונאות ברשת
הצורך להעלות מודעות לנוכחות של הונאות ברשת הוא חיוני, בשעה שהמשקיעים מחפשים הזדמנויות חדשות בשוק ההון. כלכלנים מזהירים כי על המשתמשים להיות ערניים ולא להאמין לכל פוסט או פרופיל המציע הצטרפות לקבוצות השקעה. מומלץ לבדוק את המידע והמקורות של ההצעות שהרשתות החברתיות מציעות.
החמרת האכיפה על הונאות ברשת עשויה להיות צעד המובן מאליו, עם זאת, ההמלצה על חינוך הציבור ובדיקת המידע עדיין עומדות בראש סדר העדיפויות.
סיכום
ההונאות החברתיות מחייבות את הציבור להפעיל שיקול דעת זהיר יותר באינטרנט, במיוחד בנוגע להזדמנויות השקעה. המודעות חשובה, עם המידע הנכון, ניתן להתגבר על ההונאות ולהגן על השקעות פוטנציאליות