הונדה מורידה רכבים מהכבישים
תוצאות מאכזבות ברבעון הרביעי
יצרנית הרכב היפנית הונדה פרסמה את תוצאות הרבעון הרביעי של שנת הכספים, כאשר הנתונים לא עמדו בציפיות השוק. הרווח התפעולי של החברה צנח ב-76%, חטאה משמעותית ביעדי הרווח שלה. ההכנסות עמדו על 5.36 טריליון ין (כ-47.26 מיליארד דולר), ותאמו את התחזיות בשוק.
ירידה ברווח התפעולי
הרווח התפעולי ברבעון הרביעי עמד על 73.5 מיליארד ין, בעוד שהתחזיות היו ל-275.52 מיליארד ין. לעומת זאת, תחום האופנועים של הונדה זכה להצלחה עם מכירות שיא, בעוד שתחום הרכב חווה ירידה במכירות, במיוחד בשווקים כמו סין ודרום מזרח אסיה.
מכירות רכבים היברידיים בצפון אמריקה
מכירות רכבים היברידיים בצפון אמריקה רשמו עלייה, הודות לתמריצים ממשלתיים שהזניקו את הביקושים. בנוסף, הונדה הודיעה במרץ כי תייצר את דגם הסיוויק ההיברידי הבא שלה בארה"ב ולא במקסיקו, כדי להימנע מהמכסים המוטלים על ייבוא רכבים.
תחזיות רווח לשנה הבאה
החברה צופה ירידה חדה ברווחים בשנה הקרובה, עם תחזית לרווח תפעולי של 500 מיליארד ין בלבד – ירידה של כ-59% לעומת השנה הקודמת. הרווח הנקי צפוי לצנוח ב-70.1% ולעמוד על 250 מיליארד ין, וההכנסות צפויות לרדת ב-6.4% ל-20.3 טריליון ין.
אכזבה גם אצל ניסאן
ניסן, המתחרה הישירה של הונדה, גם היא פרסמה תוצאות מאכזבות. הרווח התפעולי צנח ברבעון הרביעי ב-94% ל-5.8 מיליארד ין, והחברה דיווחה על הפסד נקי של 676 מיליארד ין, בהשוואה לרווח של 101.3 מיליארד ין בשנה שעברה.
התמודדות עם האתגרים
בשנה כולה, הרווח התפעולי של ניסאן ירד ב-88% ל-69.8 מיליארד ין. החברה החלה לתכנן תוכנית התייעלות במטרה לחסוך 500 מיליארד ין בשנים הקרובות, כולל פיטורי 20,000 עובדים וצמצום מספר מפעלי הייצור מ-17 ל-10 עד 2028.
סיכום
בעוד שוק הרכב מתמודד עם אתגרים משמעותיים, תוצאות השוק ממחישות את הקשיים שהחברות הגדולות נאלצות להתמודד עימן, והשפעת ההחלטות האסטרטגיות על עתידן