דילוג לתוכן

הישראלים מגלים משנה תוקף: לאן מתכננים קנדים לנסוע בקיץ 2025 ומה גורם להם להעדיף את הבית?

כוונות הנסיעות של קנדים בקיץ 2025

עלייה בכוונות הנסיעה

בין התאריכים 16 עד 19 במאי 2025, נערך סקר בקרב קנדים שנועד לבדוק את כוונות הנסיעה שלהם. ממצאי הסקר מצביעים על עלייה ניכרת בכוונות הנסיעה הקיץ. מעל מחצית מהנשאלים (55%) מתכוונים לצאת לטיול נופש בקיץ הקרוב, בהשוואה ל-47% שתכננו לנסוע בקיץ 2024.

ירידה בנסיעות לארה"ב

על אף הכוונות המוצקות לנסיעות, המתעניין לנסוע לארצות הברית מתמעט בצורה דרמטית. רק 10% מהנשאלים מתכוונים לנסוע לארה"ב הקיץ, ירידה משמעותית לעומת 23% בשנה שעברה. במקביל, נראית עלייה משמעותית בכוונות הנסיעה הפנימיות, כאשר 77% מהנוסעים מתכננים להישאר внутри קנדה, עלייה מהותית לעומת 69% ב-2024.

מגמה של חקר הארץ

קנדים רבים בוחרים לבדוק את האזור המקומי שלהם. בהשוואה לפני הגעת המכסים, יותר קנדים מתכוונים לנסוע בתוך הפרובינציה הביתית שלהם (48% מול 38% לפני המכסים) או לפרובינציה אחרת בקנדה (42%, עלייה מ-30%). קנדים מאטלנטיק מובילים בכוונות הנסיעה המקומיות, כאשר 94% מתכוונים לצאת לטיולים מחוץ לפרובינציות שלהם.

השפעת המכסים והחששות הגלויים

מסתבר שהמכסים שהוטלו על ידי ארצות הברית שינו את הכוונות של רבים. כשלושה רבעים (75%) מהקנדים שתיכננו לנסוע לארה"ב מציינים שההודעות על המכסים השפיעו על תוכניותיהם, ויותר מחצי (56%) מהנוסעים הפוטנציאליים לארה"ב מתכוונים כעת לנסוע למקום אחר. בנוסף, החששות לא מוגבלות רק למכסים: מעל 60% מצביעים על מתיחות פוליטית (61%) וחששות ביטחוניים (47%) כגורמים רלוונטיים. גם שער המטבע (46%), חוסר תחושת קבלת פנים (44%) ועיכובים בגבול (40%) נחשבים לדאגות עיקריות.

קבוצות צפויות לנסוע לארה"ב

על אף הירידה הכוללת בנסיעות לארה"ב, קיימות קבוצות מסוימות שנותרות עם כוונה לנסוע. קנדים מאלברטה במיוחד בולטים, עם 44% מהנוסעים שהזמינו טיול לארה"ב עדיין מתכוונים לנסוע. בין הסיבות שהניעו אנשים אלו ניתן למנות את הדחף לבקר במקום המבוקש (43%), חוסר השפעתם מהמצב הפוליטי (41%) וביקור משפחה או חברים (27%).

המלצות לתעשיית התיירות הקנדית

  • ניצול ההוצאות המוסחות מה- U.S.: עם העלייה בתיירות הפנימית בעידן הנגטיביות לגבי טראמפ, ישנה הזדמנות גדולה למשוך קנדים המחפשים חלופות מקומיות. יש לעודד חוויות ייחודיות וקניאיות דרך מסרים של "קרוב לבית" ו"גאווה וקרבה".
  • גיוס נוסעים צעירים: קנדים בגיל 18-54 מניעים את הנסיעות הבין-פרובינציאליות. יש להשתמש בקמפיינים ממומנים דיגיטלית, שמדגישים חוויות דרך תוכן גיוס משתמשים כדי לעודד חקר.
  • שקיפות בין פרובינציות: יש לחזק את השותפויות באמצעות מסלולי טיול משותפים, מבצעים ייחודיים ואירועים מלוכדים כדי לתמוך בנסיעות עם מספר עצירות.

המלצות למפעילי תיירות בארה"ב

  • שיקום האמון עם קנדים: הנסיעות לארה"ב פוחתות בגלל חששות ביטחוניים, מתחים פוליטיים ורגשות של חוסר קבלת פנים. יש לאושש את הנסיעות על ידי מסרים שמתמקדים באירוח, הכללה וקלות הכניסה.
  • מיקוד בקבוצות פתוחות יותר: יש למקד מאמצים בגברים, נוסעים צעירים ואלברטנים, קבוצות שעדיין פתוחות לנסיעות לארה"ב, על ידי הדגשת מניעים עיקריים כמו ביקור משפחה, השתתפות באירועי ספורט וקניות.

מתודולוגיה

הסקר המקוון נערך בקרב 1,537 תושבי קנדה בגיל 18 ומעלה, בין התאריכים 16 עד 19 במאי 2025. הנשאלים גויסו באקראי דרך הפאנל המקוון של LEO. אין אפשרות לייחס שגיאות מרווח למדגם שאינו סיכומי. לשם השוואה, מדגם סטטיסטי בגודל זה היה מצביע על שגיאה של ±2.50%, ב-19 מתוך 20 מקרים

Scroll to Top