דילוג לתוכן

הכלכלן ארתור לאפר מזהיר: מכסי טראמפ על כלי רכב יסכן את תעשיית הרכב האמריקאית ויגרמו לעלייה חדה במחירים

הכלכלן הבכיר שמזהיר את טראמפ: "המכסים על כלי רכב יגרמו לנזק בלתי הפיך לתעשייה בארה"ב"

הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, הודיע השבוע על תכנית להטלת מכסים בשיעור של 25% על יבוא כלי רכב. מהלך זה עורר תגובות רבות, כאשר אחד המבקרים המובילים הוא ארתור לאפר, כלכלן בכיר ומי שהוענקה לו מדליית החירות על ידי טראמפ בשנת 2019.

אזהרות לגבי ההשפעות הכלכליות

לאפר טוען כי הצעד של טראמפ עומד בניגוד ליעדי הממשל שנועדו לחזק את הייצור בארה"ב ולשמור על יציבות כלכלית. הוא ציין כי ההטלה המוצעת של המכסים עשויה להוסיף כמעט 5,000 דולר בממוצע למחיר המכוניות. "המכסים המוצעים מהווים סכנה ועשויים לגרום לנזק בלתי הפיך לתעשייה", כתב לאפר, הוא מוסיף כי "מכס של 25% לא רק יכווץ את שולי הרווח אלא גם יחליש את יכולתן של יצרניות אמריקאיות להתחרות בשוק הגלובלי".

התייחסות להסכם USMCA

לאפר אף מתאר את הניהול של תקנות שרשרת האספקה מול קנדה ומקסיקו בהסכם הסחר (USMCA) מ-2019 כהצלחה משמעותית של טראמפ. הוא טוען כי אם היה הממשל מקיים את ההסכם, תעשיית הרכב בארה"ב הייתה במצב טוב יותר. בתחילת חודש מרץ, טראמפ הטיל מכסים בשיעור של 25% על קנדה ומקסיקו אך הקפיא את ההטלה מספר ימים לאחר מכן.

לפי לאפר, ההסכם שיפר את הצמיחה הכלכלית, ייצב את שרשראות האספקה, וחיזק את תעשיית הרכב האמריקאית.

התחזיות לגבי עלויות הרכב

לאחר ביצוע המכסים, עלות כלי הרכב צפויה לעלות ב-4,711 דולר בממוצע. לעומת זאת, אם תישמרו הפטורים, עלות הרכב תגדל ב-2,765 דולר בלבד. לאפר מציין כי לממשלת טראמפ עדיין יש את האפשרות לשנות את המדיניות.

סיכום

הדיון סביב המכסים על כלי רכב מדגיש את המתחים בין מדיניות הסחר לבין האינטרסים הכלכליים של המדינה. לאפר, שהמציא את "עקומת לאפר" ב-1974, מסמן את האיומים שיכולים להתעורר בעקבות הפעלת מכסים גבוהים והשפעתם על הכנסות המדינה. הממשל מתמודד כעת עם אתגרים משמעותיים במטרה לשמור על אמינות המדיניות הכלכלית שלו

10 מחשבות על “הכלכלן ארתור לאפר מזהיר: מכסי טראמפ על כלי רכב יסכן את תעשיית הרכב האמריקאית ויגרמו לעלייה חדה במחירים”

  1. עמרי שניידר / Omri Schneider

    לכאורה זה נראה כמו צעד מסוכן מאוד, כדאי להתייעץ עם עורך דין מומחה ביחס לכך.

  2. דניאל מזרחי

    אולי זו הזדמנות לחברות רכב ישראליות להתפתח בשוק האמריקאי

  3. תומר הרפז / Tomer Harpaz

    אימפקט כל-כך רחוק – יש להתייעץ כדי להבין את ההשלכות

  4. Abigail Davidson

    מודה שפחות מבינה בעניין הזה, אבל זה נראה כמו בעיה חמורה

סגור לתגובות

Scroll to Top