דילוג לתוכן

הכנסת בינה מלאכותית והצמיחה בתחום האבטחה: תחזיות משמעותיות לשירותי IT בישראל והעתיד של MSPs ו-MSSPs עד 2026

מגמות שוק בתחום ה-MSPs וה-MSSPs עד 2026

חשיבות של אבטחת מידע

נכון לחצי הראשון של 2025, MSPs (ספקי שירות מנוהלים) ו-MSSPs (ספקי שירותי אבטחת מידע מנוהלים) מתמודדים עם אתגרים רבים, עם דגש על הרחבת שירותי האבטחה שלהם כדי להגן על לקוחות מפני התקפות סייבר. קולין נוקס, מנכ"ל ומייסד חברת Gradient MSP, מאמין כי 12 החודשים הקרובים יהיו קריטיים עבור הספקים. "אבטחת מידע ממשיכה להיות היזם של הצמיחה, והיא לא הולכת לשום מקום," אומר נוקס.

נוקס מוסיף כי הספקים נדרשים להראות את הערך שהם מציעים ללקוחותיהם בצורה מוחשית יותר. "זה מוביל לשינוי משמעותי: הספקים המצליחים לא רק מוכרים שירותים – אלא מוכרים תוצאות."

התמקדות בנישות ממוקדות

נוקס רואה שספקים שמתמחים בנישות מסוימות, כמו בריאות, משפטים ובניה, מצליחים יותר מאלה שמנסים להציע מגוון רחב של שירותים. "הנישות הפכו להיות לא רק מה שמבדיל – אלא טקטיקת הישרדות בשוק רווי," הוא מסביר.

השקעה טכנולוגית בתחומי צמיחה

אנוראדאג אגרוואל, מייסד וחוקר ראשי של Techaisle, מסביר כי ההשקעה בתחום האבטחה תימשך גם בטווח הקצר-בינוני, אך ישנם תחומים נוספים שעל ספקי שירותים להשקיע בהם, כגון תשתיות ענן, בינה מלאכותית גנרטיבית, וחוויות לקוחות ועובדים. "תחומים אלה מציעים קרקע פוריה לספקים לספק ערך מוסף ולמנף את הצמיחה שלהם," אומר אגרוואל.

השפעת הבינה המלאכותית על ספקים קטנים

ג'סיקה דייויס, אנליסטית ראשית ב-Canalys, טוענת כי בעשרה חודשים הקרובים, הבינה המלאכותית תשנה את מודל העסק של ה-MSPs, במיוחד כשספקי טכנולוגיה כבר מוסיפים יכולות AI לפלטפורמות הניהול. "ספקים שמניפים את הבינה המלאכותית יהפכו ליעילים יותר. לעומת זאת, ספקים שלא יעשו זאת יתקשו להתחרות."

למרות זאת, דייויס מדגישה שהמצב הכלכלי הגלובלי עשוי לשנות את התחזיות. "השירותים המנוהלים ואבטחת המידע הם תחומים הממשיכים לצמוח, אבל התנאים המאקרו-כלכליים משפיעים על ההוצאות על IT."

גידול בקניות דרך שוק מקוון

שילי קראמר, מייסדת ומנחת מחקר ב-Kramer&Co, מאמינה שהמגמות בשוק ימשיכו להדגיש את הצורך באבטחת מידע ובחדשנות בבינה מלאכותית. כמו כן, היא מצפה לגידול בהליך הרכישה של שירותים דרך שווקים מקוונים. "זה קל ומייעל תהליכים", היא אומרת.

קראמר צופה גם גידול בשירותים המציעים אופטימיזציה לניהול מרובה עננים ושיתוף פעולה בין צוותי IT ל-MSPs.

סיכום והמלצות עתידיות

התחזיות עבור שנת 2025 מצביעות על צורך גובר בקידום והתמקדות בניהול שירותים מבוססי טכנולוגיה. ספקי שירותים עשויים למצוא את עצמם בתחרות מוגברת, במיוחד מתוך הצורך לאמץ טכנולוגיות מתקדמות כמו בינה מלאכותית, כדי להמשיך להציג יתרון תחרותי.

כדאי לספקים להתמקד בשיפור דוחות הניתוח והתמחות בנישות מסוימות כדי להישאר רלוונטיים בשוק המורכב הזה

Scroll to Top