המועצה הארצית לתכנון ולבנייה מאשרת את תכנית מסילת גורל
תכנית מסילת ברזל מחושמלת בנגב
המועצה הארצית לתכנון ולבנייה קיבלה השבוע החלטה להפקיד את תכנית "מסילת גורל", אשר כוללת מסילת ברזל מחושמלת באורך של כ-13 ק"מ. מטרת התכנית היא לחבר את הנגב לרשת הרכבות הארצית, ובכך לשפר את תחבורת המטענים והנוסעים באזור.
תוואי המסילה וקישורים תחבורתיים
על פי מינהל התכנון, ההחלטה לקבלת התוואי התקבלה לאחר בחינות חלופות רבות ובדיקות סביבתיות ותכנוניות מעמיקות. התוואי הצפון-מערבי של המסילה יתחבר למסילת אשקלון-באר שבע, בעוד אשר בצידה הדרום-מזרחי המסילה תתחבר למסילה המאושרת לאורך כביש 6, לכיוון נבטים, דימונה והנגב המזרחי. כחלק מהתכנון, כ-4.5 ק"מ מהתוואי צפויים לעבור במנהור.
תחנה חדשה והספקת שירותים
בתוך התכנית, מתוכננת גם הקמת תחנת נוסעים שתשמש את המגיעים לבסיס קרית המודיעין החדש בנגב, את הישוב לקיה ואת תושבי האזור. מינהל התכנון מציין כי התכנית תאפשר שינוע מטענים מבלי שיעברו דרך העיר באר שבע, דבר שצפוי לשפר את בטיחות ויעילות תובלת המטענים ממזרח הנגב לכל חלקי הארץ, בדגש על נמלי הים.
מדיניות לאומית להסעת המונים
רפי אלמליח, מנכ"ל מינהל התכנון, ציין כי "תוכנית מסילת גורל היא חלק מהמדיניות הלאומית שלנו ליצירת תשתית להסעת המונים ושירות תחבורה ציבורית בכל חלקי הארץ". התוכנית משלימה את המערך התחבורתי שאושר עבור רכבת מהירה תל אביב-באר שבע, כמו גם לתכנית שמקודמת לרכבת קלה מבאר שבע לקרית המודיעין.
תגיות:
מסילת רכבת, תחבורה ציבורית, תכנון עירוני, רפי אלמליח, מינהל התכנון, המועצה הארצית לתכנון ולבנייה