שוק המשקאות מוגזים: צמיחה תוך מימוש מגמות פונקציונליות
שינוי צרכני ושוק קונקרטי
שוק המשקאות מוגזים (CSD) בארצות הברית חווה התפתחויות משמעותיות ב־2023, כשהביקוש למשקאות בריאים יותר גובר. לפי מיטש מדוף, ראש שותפויות הקמעונאות ב-Keychain, ניו יורק, "השנה הייתה מעניינת במיוחד עבור שוק המשקאות המוגזים, כאשר מותגים כמו Olipop ו־poppi שינו את פני השוק".
מדוף מוסיף כי גם המותגים המסורתיים כמו פפסי וקוקה קולה החלו להשיק משקאות מוגזים פרה ביוטיים, בהתאם לדרישות הצרכנים. "המותגים מזהים כי רשתות חברתיות ומשפיענים מובילים את הביקוש למוצרים פונקציונליים."
רכישה אסטרטגית
פפסי הודיעה לאחרונה על רכישת poppi, הממוקמת באוסטין טקסס, ב־1.95 מיליארד דולר, מה שמצביע על רצינות השוק בנוגע למעבר למוצרים בריאים יותר. רמון לאגוארטה, יו"ר ו־CEO של פפסי, ציין, "הצרכנים מחפשים מוצרים נוחים וטעימים שמסייעים להם בשגרת הבריאות והWellness שלהם."
מגמות מתפתחות בשוק
על פי פייג' לידן, מנהלת המזון והמשקה ב-Mintel, שוק ה-CSD צמח במשך השנה החולפת, אך לא באותו הקצב כמו בשנים הקודמות. שוק זה צפוי להסתכם ב־55.2 מיליארד דולר בשנת 2024, עם עלייה של 5.1% מאז 2023, לעומת עלייה של 9.1% בשנים הקודמות.
אינטרס גובר לעבר מוצרים פונקציונליים
מגמת העניין הפונקציונלי גברה, כאשר מדוף מציין כי צרכנים מחפשים לא רק משקה טעים, אלא גם תוספות כמו פרה-ביוטיקה ואנטי-אוקסידנטים. "ביקוש זה האיץ את העלייה של משקאות מוגזים פונקציונליים, שמשלבים תועלות לבריאות עם טעמים מסורתיים".
סיכויים וציפיות עתידיות
בתי קפה ומותגים אחרים מתחילים לאמץ טעמים חדשניים, כולל טעמים אקזוטיים והשראות תרבותיות. "בקרב המותגים המסורתיים יש נטייה לקחת סיכונים ולטעום טעמים שונים", ציין מדוף.
מגמות עולמיות כמו קיימות וחומרים טבעיים הופכות לחשובות יותר, במיוחד בקרב הצעירים, כמו המילניאלז ודור ה-Z, שמחפשים מוצרי פנאי המשלבים טעמים ויתרונות בריאותיים.
המבט לעתיד
מותגים חייבים להסתגל לצרכים המשתנים של הצרכנים. מדוף טוען, "האסטרטגיות המצליחות הן אלה שמביאות בחשבון את מגמות הבריאות והפונקציות, ויודעות לתקשר את יתרונותיהם בצורה מוצלחת".
מסקנות
שוק המשקאות המוגזים מתייצב על פרשת דרכים. תמהיל של טעמים חדשניים עם חומרי גלם בריאים יכול להפוך את המוצרים לברירת מחדל עבור צרכנים מבחירי הבריאות.
העתיד נראה בסימן חדשנות ושיפור מתמיד, כאשר המותגים שיבחרו למקד את תשומת הלב שלהם על טרנדים כמו סדר ובריאות, יוכלו לראות תשואה ושיפור בשוק זה
מרתק לראות כיצד המותגים משתפרים ומתקדמים כדי לענות על דרישות הצרכנים!
אני מצטרף לתהליך הפיתוח של המותגים בתחום הענף הסודה המוסרת רפורמה!
אני מודה שקשה להבין איך הענף הסודה המוסרת רפורמה יכול להשתפר בצורה אחרת.
אני מתרגשת לראות איך המותגים משתפרים כדי לענות על צרכי הצרכנים!
איזה רעיון מעניין!