הצנזורה בעידן הרשתות החברתיות: הכיצד מלחמות תרבות משנה את עולם הה publishing?

מגמות בצנזורה ובפרסום ספרים: ספר חדש מציע תובנות על השפעות הגישות התרבותיות

השינוי בפרסום ספרים

סטודנט לדוקטורט באוניברסיטת קורנל, אדם סצטלה (Ph.D. '25), מתאר מגמה מעניינת בעולם פרסום הספרים. במקום ביקורת מהצד התרבותי הימני על המוסר – או חוסר המוסר – בכותרות עכשוויות, מחברים ומו publishers נתפסים כמטרה לביקורת מצד השמאל, המתקיפים ספרים כגזעיים או סקסיסטיים או שואלים על רגישותם של הסופרים. "הרבה מהביקורות הללו מגיעות ממקום של כוונה טובה," אומר סצטלה על המגמה, על אודותיה הוא כותב בספרו "הספר הזה מסוכן! כיצד פניקה מוסרית, מדיה חברתית ומלחמות תרבות מעצבות את עולם הפרסום," שפורסם ב-12 באוגוסט על ידי MIT Press ונחלק על ידי Penguin Random House. "אבל בעוד הימין מעצב את העולם בדמותו, השמאל עומד במעגל ירי."

השפעות המדיה החברתית

סצטלה מועיד את צורת הסינון העצמית החדשה לרחבת ההגעה של המדיה החברתית בימינו. "עשרות שנים אנשים דאגו מהדרך שבה ספרות יוצרת סטריאוטיפים ומסלפת תרבויות, עם סיבה טובה," אמר. "אבל מה שנותן למגמה זו חיים חדשים כיום הוא המדיה החברתית. לכולם יש פלטפורמה משלהם ויכולים למשוך תשומת לב לדברים הללו באמצעות האשטגים." עוקבי חשבונות מסוימים יכולים לגרום לפוסט המתקיף ספר להפוך לוויראלי "ללא שקראו את הספר," הוא אומר.

למשל, משתמשי טוויטר לחצו על סופרת ספרי הנוער לסגת מהספר שלה בעקבות האשמות על גזענות בהצגת עבדות בעולם בדיוני שלה.

התובנות מהתעשייה

בעבודתו על הספר, סצטלה נערך לתשובות מיו"ר ומנכ"לי חמשת המוציאים לאור הגדולים, כמו Penguin/Random House, Hachette Book Group, Harper Collins, Simon & Schuster ומקמילן. הוא שוחח גם עם סוכני ספרות, סופרים, עורכים, משווקים, קוראי רגישות ואנשי תעשייה נוספים. בין המגמות שהוא מציין ניתן למצוא את קמפיין #ownvostarts, המעודד סופרים לחשוף את זהותם הפרטית כדי לאשר לקוראים שהם יכולים להזדהות עם הדמויות; השימוש בקוראי רגישות לערוך ספרים ולציין בעיות פוטנציאליות; והחוזים המוסריים שסופרים מתבקשים לחתום עליהם כדי להבטיח שהתנהגותם האישית לא תכתים את המוניטין של ספרם או המו"ל.

לא מפתיע שסצטלה נתקל בהרבה עובדים בתעשיית הפרסום שהיו hesitant להתבטא בנושא. "לא כתבתי על ה-NSA או ה-CIA, אך עם הצדקה, עורכים מתרגשים באופן ראוי להיתקל בקשיים בביקורת על המו"לים שלהם."

ההשפעות הכלכליות והמוסריות

הסיכונים עבור סופרים ומו"לים לקחת סיכון על ספר שעשוי להיות שנוי במחלוקת הם כלכליים בטווח הקצר, אך גם עם השפעה ארוכת טווח. "הדרמות וההאשמות נושאות רמות מוסר גבוהות," אמר סצטלה. "להיות מואשם בגזענות או סקסיזם באקדמיה ובפרסום, זה ריח שלא מתנקה בקלות."

הקריאה לשינוי

למרות ששינויים בתעשייה צריכים לבוא מלמעלה, סצטלה מעודד קוראים להרים את קולם כשיש תקיפות מסוג זה. הוא גם היה רוצה לראות שינויים באתרים כמו X ו-Goodreads כדי להפחית את הביקורות הכואבות, במיוחד מצד קוראים שלא הקדישו זמן לקרוא את הספר.

כתיבתו של סצטלה פורסמה ב-Washington Post, The Guardian ו-Newsweek, וזוכה להכרה על ידי Society for Features Journalism. הספרים הבאים שלו מתמקדים בכמות הגדולה של הסטנדאפיסטים המפורסמים שלמדו באוניברסיטאות Ivy League ובמגמה של צעירים שעוברים לימין של המפה הפוליטית.

סיכום

סצטלה מציע תובנות חשובים על תהליכים המתרחשים בתעשיית הספרים באמצעות ספרו החדש, אשר מדגיש את השפעת המדיה החברתית ואת הצורך המכריע בשנויים בתעשייה

Scroll to Top