הרכבת הקלה מגיעה למזרח ירושלים: הקו החום יתחבר בכפר צור באהר
תכנית הקו החום ברכבת הקלה בירושלים
הרכבת הקלה בירושלים מתקדמת עם תכנית הקמת הקו החום, שצפוי לחבר את אזור התעשייה עטרות שבצפון העיר עם כפר צור באהר שבדרום. הוועדה המחוזית ירושלים צפויה לדון בהנחיות לתסקיר השפעה על הסביבה בשבוע הבא, במסגרת שלב מקדמי לקידום התכנית בהיקף משמעותי.
מטרות הקו החום והשפעותיו
הקו החום, שיתפקד במזרח ירושלים, יעבור מעטרות עד ג'בל מוכאבר ואום ליסון. בחלקו הסמוך לעיר העתיקה, הוא יעבור במסלול דומה לקו האדום, וישמש בעיקר את תושבי מזרח ירושלים הערבים. קו זה יפיץ תחבורה ציבורית בשכונות ערביות ויעדים מסחריים ותיירותיים במזרח העיר.
היסטוריה והזדמנויות תכניות עתידיות
ההחלטה על הקמת הקו התקבלה בשנת 2013 על ידי משרד האוצר, משרד התחבורה ועיריית ירושלים, כחלק מתוכנית כוללת להקמת חמישה קווי רכבת קלה נוספים בעיר. הקו החום מפוצל לשני מקטעים: הצפוני, שיעבור בין עטרות לשער שכם, והדרומי, שיתפרס משכונת ראס אל-עמוד ועד צור באהר.
קווים נוספים ועתיד התחבורה בירושלים
נכון להיום, פועל הקו האדום בין נווה יעקב לשכונת הדסה עין כרם. הקו הירוק שיחבר את שכונת גילה לגבעה הצרפתית צפוי להתחיל לפעול בחודשים הקרובים, ועבודות על הקו הכחול כבר בעיצומן. בנוסף, הקו הסגול, המחבר את בית החולים הדסה עין כרם לשכונת ארמון הנציב, אושר בוועדה המחוזית.
מסקנה
הקו החום הוא פרויקט מרכזי בשדרוג תחבורת הציבור בירושלים, ויש לו פוטנציאל משמעותי לשפר את איכות החיים של תושבי מזרח העיר והאזור כולו.
תגים
הוועדה המחוזית, ירושלים, הרכבת הקלה, הקו החום, תחבורה ציבורית, מזרח ירושלים