התעשייה האווירית משדרגת את שוק המטען עם הסבת בואינג 777 – מהלך פורץ דרך שיעצב את תחום ההובלות האוויריות

התעשייה האווירית משיקה הסבת מטוס בואינג 777 ממטוס נוסעים למטוס מטען

הישג עולמי בתהליך הסבת המטוס

היום, התעשייה האווירית הודיעה כי היא הפכה לחברה הראשונה בעולם שקיבלה רישיון STC (רשיון להסבת מטוס נוסעים למטען) מממשלות ארה"ב (FAA) וישראל (CAAI). הסבה זו של מטוס בואינג 777 מתצורת נוסעים למטען הושלמה בהצלחה לאחר מאמצים רבים בשנתיים האחרונות, כולל בתקופות של לחימה.

יתרונות ההסבה במקום רכישת מטוס חדש

חיסכון כלכלי משמעותי

על אף שניתן לרכוש מטוסי מטען חדשים, הסבה של מטוסים קיימים חוסכת כ-20% מהעלות הכוללת. לדוגמה, העלות של הסבת בואינג 777 מוערכת בין 264 ל-340 מיליון דולר, תלוי בדגם הספציפי. מטוס נוסעים בן 15 שנה יכול לשמש כמטוס מטען במשך כ-50 שנה נוספות לאחר ההסבה.

אורך חיים והפחתת בלאי

במהלך שנות השימוש, מטוסי נוסעים חווים בלאי משמעותי, ומשדרוגם למטוסי מטען מאפשר שימוש ארוך טווח יותר בתשתיות הקיימות. מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, ציין כי כאשר מדובר במטוס מטען, הבלאי הפנימי פחות חשוב, כל עוד תא הטייס נשמר.

סוגי מטוסים שיכולים לעבור הסבה

עד כה, התעשייה האווירית הסבה מטוסים מדגמים כמו בואינג 737, 747, 767, ועכשיו גם דגם 777. למטוס 777 נפח גדול יותר, מה שמסייע בהעלאת כושר הנשיאה לכ-100 טון, לעומת 60 טון במטוס 767.

התהליך ההנדסי המורכב

הסבת מטוס מצריכה עבודה על המבנה, שינוי חיזוקים פנימיים ופתיחת פתח להכנסת ציוד. כל שינוי חייב להיות מאושר על ידי רשות התעופה האזרחית (רת"א) וה-FAA, והחברה נדרשה לעבור סדרת מבחנים כדי להבטיח עומדות בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

לקוחות ואופקים בשוק המטען

חברת AerCap נמנית על הלקוחות הראשונים בתוכנית ההסבות למטוסי B777-300ERSF, וחברת Kalitta תפעיל את המטוס המוסב. שוק המטען מבצע כמה שינויים בהוצאות בהתאם לביקושים, שחברות כמו AerCap יודעות לניהול.

יתרון התעשייה האווירית בתחום

התעשייה האווירית מציעה שילוב ייחודי של טכנולוגיות אזרחיות וצבאיות, מה שמקנה לה יתרון בשוק ההסבות. לוי מדגיש כי לקוחות מגזרים שונים כמו תעופה צבאית ואזרחית יכולים ליהנות מהמערכות והמוצרים המתקדמים שהחברה מפתחת.

השפעת הובלת הסחורות האווירית

על אף שכ-80% מתנועת הסחורות העולמית מתבצעת דרך הים, חריגות בשוק הימי, כמו מתקפות בדרום הים האדום, הגבירו את הביקוש להובלה אווירית. לפי נתוני IATA, בחודש יולי האחרון חלה עלייה של 5.5% בשוק ההובלה האווירית, דבר המצביע על שינוי מגמה בשירותי התחבורה הללו.

סיכום

לנוכח העלייה בדרישה להובלה לאווירית, התעשייה האווירית מצליחה למקם את עצמה בחזית התחום, עם אפשרויות רבות להרחבת היצע המטוסים המוסבים וההכנה למשק המתחייב לשינויים והגברת הקיבולות

Scroll to Top