זיקר 9X נחשף – הקרוסאובר פלאג-אין הראשון של זיקר
חברת זיקר חשפה בסין את הקרוסאובר הבכיר 9X החדש שלה, המהווה גם את הקרוסאובר פלאג-אין הראשון של המותג. מדובר ככל הנראה גם בקרוסאובר פלאג-אין הראשון בעולם שמבוסס על ארכיטקטורת 900V, המאפשרת טעינה מהירה של הסוללה בזמן של 9 דקות בלבד.
עיצוב ותכנים
למרות שזיקר שומרת על רוב הפרטים בסוד, ניתן להבחין בקלות כי מדובר בקרוסאובר ענק באורך של מעל ל-5.0 מטר. העיצוב יוצא הדופן מציע סגנון שונה למדי מהעיצוב האולטרה מודרני של דגמי המותג האחרים, כגון הזיקר X וה-7X.
מערכת הנעה
הזיקר 9X מצויד במערכת הנעה היברידית הכוללת מנוע טורבו בנפח 2.0 ליטר בהספק של 295 כ"ס, המשרת בעיקר כגנרטור. בנוסף, ישנם שני מנועים חשמליים: אחד קדמי בהספק של 390 כ"ס ואחורי בהספק של 500 כ"ס. עם הספק מרשים זה, זיקר מבטיחה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של כ-3 שניות ומהירות מרבית של 240 קמ"ש.
קיבולת סוללה וטווח נסיעה
למרות שזיקר לא חשפה את קיבולת הסוללה, טווח נסיעה של 380 ק"מ לפי תקן CLTC הסיני מעיד על כך שמדובר בסוללה בקיבולת גבוהה, כנראה באזור של 50kWh. בעוד מרבית דגמי הפלאג-אין מצוידים בסוללות במתח של 400V, הזיקר 9X משתמשת בטכנולוגיה גבוהה של 900V, המאפשרת טעינה מהירה.
מערכת חשמל מתקדמת
אלמנט ייחודי נוסף בקרוסאובר הוא השימוש במערכת חשמל במתח של 48V, בדומה למערכת שמצאנו בטסלה סייברטראק. מהלך זה מצריך תכנון מחדש של רכיבים חשמליים ואלקטרוניים, שכן רוב הרכבים בעולם פועלים במתח של 12V.
בשלב זה, מדובר בחשיפה ראשונה של הדגם, וזיקר תחשוף את שאר הנתונים, כולל תמונות של תא הנוסעים, בהמשך השנה