מגמות מרכזיות בכנס ותערוכת TFWA אסיה פסיפיק
כנס ותערוכת TFWA אסיה פסיפיק שנערכו בשבוע שעבר הציגו מגמות מרכזיות בתחום האלכוהול באסיה, במיוחד במשקאות כמו ויסקי וודקה.
קוקטיילים עם ויסקי
בשנה זו נרשמה עלייה ברורה בפופולריות של ויסקי באסיה, יחד עם גידול משמעותי בביקוש לקוקטיילים המשלבים ויסקי. טנט ברטון ראסל, מנהל האזורי של Ilva Saronno ל-APAC ו-GTR, ציין: "קוקטיילים כמו 'האבי' – ויסקי מעורבב עם אמרטו – הופכים לפופולריים מאוד באסיה." הוא הוסיף, כי קיימת הזדמנות משמעותית לבעלי מותגים לנצל את הרצון של הצרכנים לטעום קוקטיילים עם טעמים פרחוניים או פירותיים.
בנוסף, גם קוקטיילים קלאסיים כמו "האבי" מתפשטים לא רק בצפון אסיה אלא גם בסין, טאיוואן, דרום קוריאה והונג קונג. לנידל רמיני, מנהל Advocacy בבראון-פורמן, הסביר: "אנו רואים עניין הולך וגובר בויסקי, במיוחד במותגים כמו Jack Daniels, שנותרו פחות מוכרים בחלק מהמקומות".
וודקה פרימיום
וודקה פרימיום גם קיבלה תשומת לב רבה בכנס, כאשר המפיץ GMAX Travel Retail הביא את המותג Au Vodka המתרחב במהירות באסיה. גארי מקסוול, מנהל GMAX, ציין כי "עד סוף השנה, Au Vodka צפויה להיות הוודקה הפרימיום המובילה בבריטניה". הם אף השיקו טעם חדש בשם "Juicy Peach", והוסיפו שגם בוודקה טיטו נרקם שיתוף פעולה חדש בישראל.
הצטרפות לשוק הוודקה עוצרת נשימה, עם הזדמנויות חדשות שמעודדות את המותג להתפשט בעקבות שינוי ההעדפות של הצרכנים מכיוון ג'ין לכיוון וודקה.
הרחבת קהלי היעד
המותגים כעת לא מתמקדים בקהל יעד אחד, אלא פונים לגורמי דמוגרפיה שונים. מדברות במורדמות אסטרטגיות שיווק שונות, כמו הווריאציה החדשה של מאסט-ייגרמייסטר, המיועדת לדור Z עם טעמים מותאמים אישית.
לפי סטפני קלירי, מנהלת השיווק בייגרמייסטר, "זה תקופה של צבעים – טעם התפוזים מתאים לצעירים, ואנחנו משתמשים בקמפיינים שונים כדי למשוך את תשומת הלב של הקהל הצעיר."
המשך העלייה במוצרים ללא אלכוהול
המגמה הכללית של צורכי הבריאות מודגשת גם היא, עם עלייה במוצרים ללא אלכוהול. נוריה רובלס, מנהלת שיווק ב-Henkell Freixenet, ציינה כי יש לאלכוהול הנמוך והמזוקק פוטנציאל רב לצמיחה.
מתנות ושקות ייחודיות
כנס TFWA אסיה פסיפיק גם הציג מוצרי אלכוהול המיועדים למתנות, עם דגש על בלעדיות ופרסונליזציה. אלן טורבי, מנהלת Gold Bar Whiskey, דיווחה על התקדמות נרחבת בשוק אסיה, תוך מתן דגש על מתנות ייחודיות ומעוצבות אישית, שמוסיפות ערך למוצרים.
כנס זה, שהדגיש מגמות חדשות בשוק האלכוהול, מספק תובנות רחבות לגבי הכיוונים העתידיים של התעשייה, ומעיד על שינויים משמעותיים בהעדפות הצרכניות באסיה