מגמות טכנולוגיות בתחום ההשכלה הגבוהה עד 2030
עובדים עם מנהיגי טכנולוגיה באוניברסיטאות מחקר מובילות, אני מתרגש לראות את ההבנה והחזון שלהם לעתיד. המנמ"ר (CIO) והCTO של המוסדות האקדמיים אינם פועלים רק בשנה הקרובה, אלא מפתחים אסטרטגיות שיישארו רלוונטיות בעשור הקרוב. רשימה זו כוללת חמישה מגמות משמעותיות שצפויות להשפיע על עולם הטכנולוגיה באוניברסיטאות, כאשר הבינה המלאכותית (AI) מככבת ברבים מהם.
1. רשתות משתקמות ומסוגלות לתמוך בעצמן
אוניברסיטאות ציבוריות מהמובילות משקיעות עד 45 מיליון דולר בשנה בתקציבי IT מרכזיים. כ-25% עד 30% מההוצאות הללו מוקדשות למשימות ניהוליות כמו ניהול חשבונות, תחזוקת חומרה ותוכנה, גיבוי נתונים ועוד. רשתות משתקמות, הידועות גם כרשתות אוטונומיות, מפתחות כיום. הדוגמה של אוניברסיטת מרילנד, שבונה רשת מדיניות מבוססת בינה מלאכותית, מדגימה כיצד ניתן להפחית את הצורך בהתערבות אנושית, דבר שיאפשר לצוותי האוניברסיטה להתמקד בחדשנות במקום בתחזוקה.
2. תשתית מבוססת ענן: עמוד השדרה של שיתוף פעולה מחקרי עולמי
מנמ"רים המבינים את כוחותיו של הענן מדווחים על עלייה צפויה של 22% בהשקעות בתשתיות מבוססות ענן במוסדות להשכלה גבוהה עד 2030. תשתית מהענן מאפשרת לאוניברסיטאות לנהל את נתוני המחקר בצורה יעילה, להקל על שיתוף הפעולה ולשפר את מהירות הרשת עבור סטודנטים וסגל. המהירות והאמינות שהושגו בעקבות המעבר לענן היו קריטיות לאוניברסיטת R2 בדרום מערב ארצות הברית.
3. אבטחה מתקדמת באמצעות בקרת גישה מונעת על ידי AI
מערכות בקרת גישה מבוססות בינה מלאכותית מתבלות את הפתרונות האבטחתיים המיועדים לנתונים רגישים. על פי הערכות גרטן, יותר משליש מהארגונים משתמשים בכלים לזיהוי איומים מבוססי AI. עד 2030, מערכות אלו יהיו חיוניות לניהול תגובות בזמן אמת לאיומים באלפי מכשירים בקמפוסים האוניברסיטאיים.
4. דחף לשדרוג מערכות ישנות: להקדים את המתחרים עד 2030
כחצי מהאוניברסיטאות עדיין תומכות בתשתיות ישנות בכל אחד מהחלקים של הרשת שלהן. עם תכנון נכון, ניתן לשדרג מערכות ישנות בצורה חלקה. המנמ"רים מודעים לכך שעליהם לפעול עכשיו כדי לא להישאר מאחור, שכן המעבר למערכות חדשות יכול להוביל ליעילות מרבית בעבודת המוסדות.
5. למידה מותאמת אישית באמצעות AI: יצירת חוויות חינוכיות מותאמות
ללמידה המותאמת אישית מתפתחת בזכות AI, עם אפשרות לניתוח נתוני התנהגות לימודית של תלמידים. לפי מחקר של EDUCAUSE, 69% מהמנמ"רים מעריכים שהשימוש בניתוחים עבור לימוד יגבר בעד השנים הקרובות. אוניברסיטאות R1 ו-R2 מתחילות לגלות את תפקיד הלמידה המותאמת אישית, כשהן בונות תשתית מודרנית שתקל על השימוש בכלים אלו.
הנוף של טכנולוגיית ההשכלה הגבוהה מתפתח במהירות, ו-CIOs באוניברסיטאות המובילות מקדמים צעדים פרואקטיביים על מנת להבטיח שהמוסדות שלהם יישארו גמישים ומוכנים לדרישות של סביבה משתפת נתונים גלובלית. כל אוניברסיטה, ללא קשר לגודלה, צריכה לשים לב למגמות הללו.
!Image description
Photo Credit: Link