דילוג לתוכן

חיל האוויר האמריקאי משקיע בניסוי מטוסי קרב חצי-אוטונומיים: קצב חדשנות שלא ניתן לעצור!

משרד חיל האוויר האמריקאי פתח בניסויי שטח בתוכנית מטוסי קרב שיתופיים (CCA)

תוכנית המטוסים החדשה

חיל האוויר האמריקאי החל בניסויים קרקעיים במסגרת תוכנית המטוסים הקרביים השיתופיים (CCA), שמטרתה לשפר את היכולות הקרביות באמצעות רשת של פלטפורמות מאוישות וחצי-אוטונומיות. בתוכנית משתתפים שני אבות טיפוס עיקריים: ה-YFQ-42A של חברת General Atomics וה-YFQ-44A של חברת Anduril. בשבועות האחרונים, חברת Anduril עדכנה כי ה-YFQ-44A צפוי לבצע את טיסתו הראשונה הקיץ הקרוב.

שלב הניסויים הקרקעיים

השלב הנוכחי של הניסויים כולל הערכה של מערכות ההנעה, האוויוניקה, האינטגרציה האוטונומית וממשקי הבקרה של המטוסים. מטרת הניסויים היא לאמת את יעילותן של המערכות ולהכין את הפלטפורמות לקראת טיסות ניסוי המתוכננות לשנת 2025.

אבן דרך משמעותית

גנרל דיוויד וו. אולבין, ראש מטה חיל האוויר האמריקאי, ציין כי "תחילת הניסויים הקרקעיים היא אבן דרך משמעותית בתוכנית CCA". הוא הסביר כי השלב הנוכחי מגשר בין תכנון לטיסה, מפחית סיכוני אינטגרציה ומניח את היסודות להצלחה בשדה הקרב.

יתרונות המטוסים החצי-אוטונומיים

מטוסי CCA מתוכננים לטוס לצד פלטפורמות מאוישות, ומספקים טווח פעולה ארוך יותר תוך הפחתת עלויות כלפי הפלטפורמות המאוישות. המטוסים יכולים לתפקד במצבים של איום גבוה ומשמשים כמכפילי כוח גמישים.

השלב הבא ולהערכות

בסיס חיל האוויר ביל בקליפורניה נבחר כמיקום יחידת המוכנות הראשונה של CCA. היחידה תתופעל עם פחות כוח אדם ממטוסי קרב מסורתיים, ותעסוק בשמירה על מוכנות קבועה של המטוסים. החלטת הייצור עבור שלב 1 צפויה להתקבל בשנת הכספים 2026, במקביל לתכנון שלב 2 המתקדם יותר.

סיכום

"גובה החדשנות חייב לעלות על גובה האיום – וזה בדיוק מה שתוכנית CCA עושה", סיכם אולבין.

תגים: חיל האוויר האמריקאי, מטוסי קרב, CCA, טכנולוגיה צבאית, ניסויי שטח, Anduril, General Atomics

כתיבת תגובה

Scroll to Top