טרנדים חדשים במזון בדרום אמריקה: בריאות, פינוק ואותנטיות תרבותית
שינויים בצרכים של צרכני לקטאם
במהלך השנים האחרונות, הצרכים של צרכני דרום אמריקה משתנים במהירות, כאשר ישנה עלייה משמעותית ברצון לבריאות, פינוק ואותנטיות תרבותית. על פי מחקרי שוק נרחבים מאת Innova Market Insights, מגמות המזון לשנת 2025 מספקות הצצה להזדמנויות חדשות לחדשנות, הפרדה וחיבור עמוק יותר עם הצרכן באזור זה.
חומרים ואיכות
איכות המוצר מבוקשת
צרכנים בדרום אמריקה מציבים את איכות המוצר בעדיפות עליונה, עם נטייה לצרוך מרכיבים מחומרים איכותיים התומכים באורח חיים בריא. תופעה זו מייצגת את המגמה "חומרים ואיכות" – מגמה המצביעה על השפעת האיכות המוגברת על מוצרים בשוק. מוצרים עם תו איכות גבוה הפכו לנורמה, כאשר חלבון גבוה נהיה מרכיב מרכזי במוצרים.
למעבר למוצרים פרטיים, התגברות על דרישות הצרכנים בדרום אמריקה בנוגע למחיר, חיי מדף ויתרונות בריאותיים מסייעת להם להשפיע על ההחלטות בשוק.
עדיפויות בין דורות
עם זאת, יש לציין כי דורות שונים מעניקים עדיפויות שונות לגבי איכות המוצר. דורות כמו המילניאלז ודור ה-X חושבים על טבעיות, יתרונות בריאותיים, רעננות ואורך חיי מדף, בעוד שמבוגרים יותר מתמקדים בפרסום, מחיר, הצגה אריזתית והכרה של המותג.
יצירתיות בלתי רגילה
חוויות אוכל פינוק
לפי סקר שנערך, כ-39% מהצרכנים בדרום אמריקה מחפשים "יצירות משוגעות" שמספקות להם חוויות אוכל מפנקות. מגמה זו מעודדת מותגים להפתיע את הצרכנים עם שילובים מפתיעים שמספקים אפקט "וואו". בשוק יש גידול בביקוש לטעמים עשירים ושילובי טעמים רגישים כמו פריך, קרמי ו chewy.
מוצרים מוגבלים
מוצרים מוגבלים מציעים חוויות טעם אינסופיות, כאשר אחד מתוך חמישה צרכנים ציין כי הם משפיעים על הבחירות שלהם במזון ומשקאות.
תמיכה מיקרו-ביולוגית
עלייה במודעות לבריאות מעי
חוקרים מצביעים על כך שצרכנים מבינים יותר ויותר את החשיבות של בריאות המעיים, מה שמוביל לביקוש מוגבר למוצרים עשירים בסיבים תזונתיים, פרוביוטיקה וויטמין D. החלה עלויות ייצור ממוצעות של 8% בשנה עבור מוצרים עם היתרונות הללו.
מסורות חדשות
חיבור לתרבות ולמסורת
צרכני דרום אמריקה מפנים את שאלותיהם לגבי ערכים ועושרים מהתרבות הקולינרית, כאשר אחד מכל שניים מחפש טעמים האותנטיים לתרבותם. מותגים יכולים לנצל את המסורת כדי לעודד את הצרכנים עם פרופילים טעמים מוכרים ומוצרים אמנותיים.
בחירות מודעות
גישה לבריאות נפשית
הצרכנים מדרום אמריקה מעלים את החשיבות של בריאות נפשית, עם דרישה גוברת למזון פונקציות שמסייעים בניהול סטרס וחרדה. עם 74% מהמוצרים החדשים המשווקים בדרך כלל עושים שימוש בחומרים מחזקים כמו ויטמין B.
סיכום
מגמות המזון בדרום אמריקה מראות כי תרבות המזון ממשיכה להתפתח, תוך שילוב של בריאות, פינוק וחשיבות תרבותית. המודעות הגוברת לבריאות ולמסורת מספקת הזדמנויות חדשות לחדשנות בשוק המזון. מותגים המצליחים לקשר בין מוצרים חדשניים למסורת יכולים להניב יתרון תחרותי משמעותי בשוק המתפתח הזה.