דוח איגוד יבואני הרכב: שוק הרכב בישראל מתייצב
נתוני מכירות רכב במחצית הראשונה של 2023
דוח איגוד יבואני הרכב שהתפרסם היום חושף כי בתקופה הראשונה של השנה עלו על כבישי ישראל 159,666 מכוניות חדשות, עלייה של 4,485 מכוניות לעומת השנה הקודמת. פתיחת השנה החלה עם צמיחה מרשימה, אך ימי הלחימה עם איראן צמצמו את הפעילות הכלכלית בהתאם להגדרות פיקוד העורף, מה שבא לידי ביטוי בירידה במכירות במהלך חודש יוני, עם כ-17,000 מכוניות שעלו על הכביש – ירידה של כ-9,000 לעומת יוני אשתקד.
מותגי הרכב המובילים
יונדאי מובילה את השוק עם עלייה שנתית מצטברת של 16% (20,063 מכוניות), כאשר טויוטה מתמקמת במקום השני עם עלייה של 15% (19,980 מכוניות). הפער בין השתיים עומד על פחות מ-100 מכוניות. קיה נותרה שלישית אך חוותה ירידה חדה של 13% עם 13,543 מכוניות, עוקבת אחרי סקודה שהציגה גידול דומה של 13% (11,955 מכוניות).
ירידות במכירות
במרכז ירידות חדות נרשמו מותגים נוספים כגון:
- מאזדה: 18% ירידה
- סיטרואן: 29% ירידה
- פיג'ו: 22% ירידה
- פולקסווגן: 29% ירידה
- מיצובישי: 35% ירידה
- סוזוקי ו-BYD: כ-45% ירידה כל אחת.
ניסאן נהנתה מעלייה משמעותית עם זינוק פי 2.5 לעומת השנה הקודמת, מסירות של 4,890 מכוניות. לעומתה, רנו – השייכת לאותו קונצרן ויבואן, צללה בלא פחות מ-65% (1,230 מכוניות).
מכירות רכב חשמלי ויברידיים
מכירות הרכב החשמלי נמשכות, כשהמותג BYD מוביל, עם 4,328 מכוניות, בעוד אקספנג קרוב מאחור עם 4,073 מכוניות. בשוק הרכב ההיברידי-נטען, ג'אקו מוביל עם 7,130 יחידות, בהפרש ניכר מהמותג צ'רי, שמשווק שלושה דגמים עם מערכת דומה.
שוק הרכב היוקרתי
שוק הרכב היוקרתי ממשיך להיות בראשות ב.מ.וו, עם גידול של 21% (1,965 מכוניות), ואחריה לקסוס עם 14% עלייה (1,503 מכוניות). אודי מדורגת במקום השלישי, עם ירידה של כ-10% (1,369), בעוד וולוו מציגה צמיחה של 37% (1,227).
מכוניות הנמכרות ביותר
בתוך רשימת עשרת הדגמים הנמכרים ביותר בישראל, אין מכוניות חשמליות מלאות, זאת בניגוד לשנתיים החולפות בהן מכונית ה-BYD אטו 3 הייתה הנמכרת ביותר. הדגם הנמכר ביותר במחצית הראשונה הוא ג'אקו J7 עם 8,447 מכוניות, ולאחריו יונדאי קונה (7,624) וטויוטה קורולה קרוס (4,563).
הנתונים הללו מצביעים על יציבות יחסית בשוק הרכב הישראלי, עם כמה מותגים בולטים המובילים את המכירות, ושינויים משמעותיים במדרג השוק