מאבק על עתיד התחבורה: האם בישראל חייבים להפסיק את התקני החניה למען תחבורה ציבורית מתקדמת?

אנחנו בקטסטרופה תחבורתית: דנה דובר במעמד הפאנל העוסק בתחבורה ציבורית

נציגי תחבורה ציבורית ונדל"ן מתכנסים בכנס השנתי

בכנס הנדל"ן השנתי של "מגדילים", דנה דובר, רכזת תשתיות באגף התקציבים במשרד האוצר, הכריזה על מצב הקטסטרופה התחבורתית שישראל חווה, וקראה לציבור להתרגל לשימוש בתחבורה ציבורית, בייחוד במערכות הסעת המונים כמו המטרו, הרכבת הקלה ורכבת ישראל.

צורך בתשתיות תחבורה ציבורית

אבישי קימלדורף, מנכ"ל חברת שיכון ובינוי, ציין שהחברה מתמקדת בפיתוח תשתיות מגורים בקרבה לקווי תחבורה ציבורית, עם מיקוד בנושא התחבורה כגורם למשיכת לקוחות. קימלדורף התייחס לצורך בתקציבים מהמדינה לרשויות מקומיות כדי להתמודד עם הקשיים התשתיתיים הנוכחיים.

מחלוקות בנוגע לתקני חניה

בכנס, התעוררה מחלוקת בין נציגי היזמים ונציגי המדינה לגבי הצורך בתקני חניה. ירון צוברי מקרסו נדל"ן הדגיש את החשיבות של חניה לצורכי דיירים בטווח הקצר, בעוד דנה דובר טוענת כי תקני חניה נוספים רק יחמירו את הקטסטרופה התחבורתית ושהשקעות גדולות כבר הוקצו לפיתוח תחבורה ציבורית.

חשיבות הסינרגיה בין מגורים לתחבורה

יעל סלומון ממינהל התכנון ציינה את הצורך בהקשר בין תחבורה ציבורית למגורים, אשר יוביל לפיתוח משמעותי בערים כדוגמת ירושלים ותל אביב. לדבריה, פיתוח נכון של תחבורה ציבורית חיוני לייעדים השאפתניים של תנופת הבנייה בעיר.

עיכובים בפרויקטים וביקורות על קידום

אבנר פלור, ראש מינהל התשתיות במשרד התחבורה, התייחס לביקורות על קידום הפרויקטים והסביר על העיכובים הקיימים הנובעים מתיאומים עם רשויות מקומיות. הוא ציין שהמאמצים לשיפור התחבורה הציבורית נמשכים וכי יש לשדרג את שירותי האוטובוסים והפיתוחים הנדרשים.

בשיתוף פעולה בין גופים שונים, מתפתח שינוי משמעותי בתפיסות התחבורה, שבהן מתמקדים על עתיד בר קיימא בתחבורה ציבורית.


תגיות: תחבורה ציבורית, חניה, רשות מקומית, נדל"ן, פיתוח תשתיות, מטרו, רכבת קלה, מחלוקות תכנוניות

11 מחשבות על “מאבק על עתיד התחבורה: האם בישראל חייבים להפסיק את התקני החניה למען תחבורה ציבורית מתקדמת?”

  1. Daniel Rubinstein

    אני חושב שהפתרון יכול להיות בשילוב של שני הגישות – תחבורה ציבורית מתקדמת והפסקת תקני חניה.

  2. יוחאי הרטמן

    נראה לי שהפתרון יכול להיות בשילוב של שני הגישות – תחבורה ציבורית מתקדמת והפסקת תקני חניה.

  3. יערה חלפון / Yaara Halfon

    חשוב לחפש פתרונות משולבים לשיפור התחבורה בארץ.

  4. גליה פרץ / Galia Peretz

    אני מאמינה שיש לשקול אפשרויות שילוב בין תחבורה ציבורית להפסקת תקני חניה לסייע לשיפור התחבורה בארץ.

  5. כדאי לבחון אפשרויות נוספות לשפר את התחבורה הציבורית בישראל.

  6. השימוש בתחבורה ציבורית יכול להיות פתרון להפחתת התקועים בדרכים.

  7. נרי אברהם / Neri Avrahami

    אני מסכים, ייתכן ששילוב של שני הגישות יהיה הפתרון הטוב ביותר.

  8. דנה צוברי / Dana Zubari

    יש צורך בשילוב של שתי הפתרונות – תחבורה ציבורית חכמה ותקני חניה מתאימים.

  9. איילת רחמים / Ayelet Rahamim

    לא נראה שזה הפתרון האולטימטיבי, אבל כדאי לשקול אפשרויות נוספות גם.

כתיבת תגובה

Scroll to Top