המאבק נגד שיתוף פעולה עם איראן: קמפיין נרחב במערכת הביטחון
חשיפת פרשות ריגול
במערכת הביטחון טוענים כי רוב הישראלים מודעים לשיתוף פעולה שלהם עם סוכנים איראניים. מאז תחילת השנה נחשפו יותר מ-25 פרשות ריגול, והוגשו למעלה מ-35 כתבי אישום בעבור עבירות ריגול ומגע עם סוכן זר. בשב"כ ובמשטרה פועלים על מנת לעלות את המודעות הציבורית לתופעה המתרקמת.
מאמצי הגיוס של איראן
המלחמה הגלויה עם איראן אמנם תמה, אך המאבק החשאי נמשך עם מאמצי גיוס ישראלים מרגלים על ידי האיראנים. בשבועות האחרונים נחשפו דוחות על גידול משמעותי במגעים בין ישראלים לסוכנים איראניים, עד פי שניים ממה שנודע עד כה.
קמפיין "כסף קל, מחיר כבד"
לראשונה, השב"כ יוצא בקמפיין פרסומי בשיתוף עם מערך ההסברה הלאומי תחת הכותרת "כסף קל, מחיר כבד". הקמפיין נועד להרתיע ישראלים מליצור קשר עם האויב האיראני, ועיקרו בהעלאת המודעות לתופעת הגיוס והקלות בה ניתן להידרדר לשיתוף פעולה.
מטרות הקמפיין
הקמפיין כלל שתי מטרות עיקריות:
- העלאת מודעות: להדגיש את הקלות שבה אפשר להיכנס למעגל שיתוף פעולה עם האיראנים, לרוב עבור בצע כסף.
- הבנת הסיכון: להציג את העונש הקשה, שעשוי להגיע עד ל-15 שנות מאסר.
תוכנית הקמפיין תופיע בכל ערוצי המדיה – בעיתונים, ברדיו, בטלוויזיה וברשתות החברתיות.
תגובות במערכת הביטחון
במערכת הביטחון מציינים כי התגובה הציבורית לקמפיין תהיה חשובה במיוחד לאור המבצע "עם כלביא", שבו צפויים האיראנים להגביר את מאמצי הגיוס שלהם בישראל. הציבור מתבקש לדווח על כל פנייה חשודה לרשויות.
סיכום
הקמפיין הממשלתי מדגיש את הצורך להגן על מידע רגיש ולהיות ערני כנגד ניסיונות פריצה מצד גורמים זרים, תוך קריאה למודעות ציבורית ובדיקת זהות פניות חשודות. הצעד הזה בא להבליט את חשיבות ההגנה הלאומית בישראל