מגמות בריאות מובילות חדשנות במוצרי ירקות ופירות בתעשיית המזון בישראל

מגמת הקטניות סוחפת את תעשיית המזון

הביקוש לצלחות בריאות ואי-פסולת

תעשיית המזון מתמודדת עם שינוי מהותי בנוגע לקטניות, כאשר הביקוש לחומרים טריים ובריאים הולך ומתרקם. מנות כמו קערות מהירות עם ירקות ודגנים ועד חבילות נוחות של ירקות קצוצים, משקפות את המגמה ההולכת ומתרקמת של הגברת המודעות לאוכל בריא וקיימות. מומחים בתעשייה שוחחו עם "The Packer" ושתפו תובנות על העתיד של הקטניות במגזר זה, מה שמעיד על ביקוש חזק שממשיך להתרקם.

השפעת המזון על הצרכנים

"המזון המוגש במסעדות משמש כקטליזטור להבנת הקטניות על ידי הצרכנים", אומר הרלן יווארט, מנהל המכירות של Verdant Technologies. יווארט ציין שאנשים רבים מנסים לראשונה פירות וירקות חדשים במסעדות, וכשהם נהנים ממנות ייחודיות כמו כרובית קלויה או סלט אפרסקים, הם מחפשים את אותם מוצרים גם בסופרמרקטים.

כמו כן, תחום המזון מצריך כמות עצומה של קטניות. "מאז שחזרו אנשים לאכול מחוץ לבית לאחר המגפה, ראינו שהירקות הופכים לחלק מרכזי בתפריטים, ולא רק קישוט או תוספת", מסביר יווארט. "הגידולים והספקים שאנו עובדים איתם חשים את הלחץ לשמור את הירקות טריים יותר זמן ולצמצם הפסדים".

מגמות בריאות

שלוש מגמות בריאות בולטות בתחום הקטניות עומדות במרכז: קיימות, בריאות וטריות. יווארט ציין כי קיים לחץ להשיג שיטות שיקטינו את ההפסדים בתחום, במיוחד עם קפיצת ההתעניינות במזון בריא תפקודי. "האנשים רוצים מוצרי קטניות שלא רק יהיו טריים אלא גם יהיו פונקציונליים", הוא מוסיף, "מזון הוא תרופה, ותפקיד הקטניות הוא מרכזי".

השינויים המתחוללים בתחום המזון

התעשייה עברה שינויים רבים בשנים האחרונות. "לפני עשר שנים, רוב הירקות נחשבו לתוספות בסיסיות", מציין יווארט, "אך כיום הם נמצאים במרכז המנה". שילובים כגון Broccoli חרוך עם שמן צ'ילי או רצועות מלפפון בקערות עם גרגרים החלו להיות חלק מהמוקד.

שיתוף פעולה לשיפור החינוך בתעשייה

אגודת הספקים למזון והאגודה הלאומית למכולות נכנסות לשותפות אסטרטגית על מנת לחזק את תעשיית הפצת המזון במקורות חינוך משותפים. השותפות תפתח הזדמנויות חדשות לחברים ושירותים חינוכיים, המפנים את תשומת הלב לאופטימיזציה של שרשרת האספקה.

חידוש האריזות בתעשיית המזון

חברת DNO Produce, המתמחה במזון קצוץ, הודיעה על ביטול השימוש בפלסטיק חד-פעמי מהקו המוצרים שלה. החברה פונה ליכולות האריזות הקיימות והן יתחילו באוקטובר 2025. "המטרה שלנו היא להפחית את הנזק לסביבה", אומר אלכס דינובו, נשיא DNO. "אנו מבינים את הלחצים הכלכליים שמזון בריא צריך לעמוד בהם, והמעבר הזה לא ישפיע על מחירי המוצרים

Scroll to Top