דילוג לתוכן

מורי ישראל ממשיכים בשביתה: הורים בחינוך המיוחד ממתינים למענה על עתיד ילדיהם

כאוס במערכת החינוך: השפעות השביתה וחינוך מיוחד

השביתה נמשכת

חרף ההסכם שנחתם בין משרד האוצר לבין הסתדרות המורים, השיבושים במערכת החינוך נמשכים. אתמול (שני), מורים וגננות רבים, בעיקר במרכז הארץ, הצטיידו ביום מחלה, וכתוצאה מכך 217 בתי ספר לא נפתחו. אלפים רבים של הורים נותרו במצב של חוסר ודאות לגבי פתיחת מוסדות הלימוד הבוקר.

חוסר מידע להורים

בכפר סבא, הורים קיבלו הודעה כי במעל לחלק מבתי הספר וחטיבות הביניים השערים לא ייפתחו. בעיריות באזור השפלה, כמו ראשון לציון, לוד וודאות, התברר כי הציבור וההורים אינם יודעים עד לשעות הלילה המאוחרות מה מצפה להם בבוקר. לפי הדיווחים, רשויות החינוך יעשו מאמצים למלא מקומות בגני הילדים כדי לעזור להורים העובדים.

השפעות על החינוך המיוחד

גם אם מוסדות החינוך המיוחד אמורים להיות מוחרגים מהשביתה, מורים בבתי ספר כאלה בחרו גם הם לשבות. דוגמה לכך היא בבית הספר לחינוך מיוחד “שירת הלב”, בו לומדים כ-100 תלמידים, שם ההורים קיבלו הודעה כי היום הצוות לא מתכנן להגיע לכיתות.

אחד ההורים מהיישוב תל מונד אמר: "המורים לא הגיעו אתמול, וקיבלנו הודעה ששוב הם לא יבואו. זו בושה שהם פוגעים בילדי החינוך המיוחד". הורה נוסף טוען שהשינויים חדים מדי ולא מתאימים לצרכי הילדים.

רקע המאבק

המאבק החל בעקבות כוונת הממשלה לקצץ בשכר עובדי ההוראה כחלק מההתייעלות הכלכלית. הקיצוץ המקורי עמד על 3.3% משכר המורים, שנע בין 330 שקל לממוצע למורה מתחיל ועד 860 שקל למורה ותיק. בעקבות המשא ומתן בין הסתדרות המורים למשרד האוצר, הושגו הבנות להפחתת הקיצוץ ל-0.95% עד סוף 2025.

למרות זאת, מורים רבים אינם שבעי רצון וראו את ההסכם כ"לעג לרש". הם טוענים כי הפיצוי בימי חופשה אינו מספק והם דורשים החרגה מוחלטת של מערכת החינוך מההתייעלות הכלכלית.

תגובות משרד האוצר ומשרד החינוך

משרד החינוך והאוצר מאיימים שלא להכיר במחלות "מאורגנות" ולהפחית משכר המורים שנעדרים בשל המחאה. גורמים במשרד האוצר כינו את צעדי המורים "גניבה" והבטיחו לנקוט בפעולות כדי להפסיק את השביתה.

המסקנה

הכאוס במערכת החינוך הופך לבלתי נמנע, והציבור וההורים תוהים על עתיד מערכת החינוך. השפעות השביתה, במיוחד על הילדים בחינוך המיוחד, מדגישות את הצורך הדחוף להגיע לפתרון שיבטיח את היציבות וההצלחה של מערכת החינוך

Scroll to Top