מגמות צפויות בברנד לייסנינג אירופה
תערוכת ברנד לייסנינג אירופה
השבוע, מרכז ההתמקדות יהיה על מותגים בברנד לייסנינג אירופה (BLE), המוקדשת לנכסים מורשים המניעים צמיחה בקטגוריות הספורט, הרכב, והווידאו גיימס. התערוכה השנתית תתנהל במרכז התערוכות והכנסים ExCel בלונדון, בין ה-7 ל-9 באוקטובר. במהלך האירוע, צפויות שיחות בנושא בעיות מכס וכן שינויים מתמשכים בתחום הקולנוע, כאשר שירותי סטרימינג ו-YouTube מתחרים – ובחלק מהמקרים מחליפים – סרטים מרכזיים במאבק על תשומת הלב של הצרכנים והקמעונאים. כל הגורמים הללו בהחלט ימשכו את תשומת הלב של מבקרי התערוכה כאשר הם מסיימים לחדד את אסטרטגיותיהם לשנת 2026.
מגמות ספורט בלייסנינג
בתחום הספורט, הכדורגל (המכונה "פוטבול" באירופה) יעמוד במרכז המגמות בתערוכה. עם גביע העולם בכדורגל של FIFA שצפוי להגיע לארה"ב בשנה הבאה, וולמרט חתמה לאחרונה על שיתוף פעולה עם לה ליגה במטרה להרחיב את נוכחותה בתחום הכדורגל ולנצל את בסיס האוהדים הגובר רגע לפני הטורניר. כחלק מההסכם, וולמרט תהיה "השותפה הראשונית" במשחק "אל קלאסיקו" המפורסם, שיתקיים בספרד ב-26 באוקטובר.
נוכחותה של וולמרט בכדורגל עשויה להוות תרומה משמעותית לספורט בארה"ב, שם הייצוג מצד קמעונאים גדולים היה חסר. בתערוכה, קבוצות כמו FC ברצלונה, Chelsea FC, Manchester City FC, Newcastle United, ו-Real Madrid CF יקימו דוכנים לצידו של Kings League, ליגת כדורגל עם שבעה שחקנים, שהוקמה על ידי כוכב FC ברצלונה לשעבר, ג'ראר פיקה.
וידאו גיימס בתערוכה
בעולם הווידאו גיימס, כותרות פופולריות שעברו לתוכן, כמו Angry Birds, The Last of Us, Pokémon, Minecraft, Super Mario Bros., ו-Sonic the Hedgehog צפויות להיות נושא מרכזי בתערוכה, העוסקת בחיזוק מעמדו של התחום בזירה המורשית. בין המ Boothים בתערוכה ניתן למצוא את Sega, Sony PlayStation, Capcom, Ubisoft, Konami Cross Media ו-Striker Entertainment (המייצגת את Angry Birds).
מותגי רכב משתתפים
בנוסף, מותגי רכב כמו Ford, Bugatti, Formula 1, ומקלארן (בייצוג CAA Brand Management), כמו גם Mercedes (באמצעות המוסמך לאופנה NotJust) ו-BMW (Brandgenuity), יהיו גם כן נוכחים בתערוכה, במטרה לבנות על מכירות חזקות של מוצרים מורשים בארה"ב. מותגים נוספים יחפשו להשיק או להרחיב את עסקיהם באירופה.
השפעת המיסים על השוק
עם זאת, כאשר מותגים ישתתפו בהמוניהם ב-BLE, השוק שינה כיוון בעקבות הגעת מכסי המייבא המוקדמים השנה. מאז שהוטלו מכסי המייבא בארה"ב באפריל, השוק האירופי נהנה מהזדמנויות חדשות כאשר ספקים חיפשו בתים חדשים להזמנות שבוטלו או התעכבו.
עם זאת, שינוי זה עלול להיות היתרון לטווח הקצר בשעה שהשוק מתייצב. "היה מדובר על 'איפה נוכל למצוא שווקים לא מפותחים ולהתחיל לקדם אותם?' וייתכן שזה יהיה בהודו, אפריקה ומזרח אירופה," אמר מנהל סוכנות רישוי. "המכסים חייבו אותנו לחפש יותר עסקים. אירופה הפכה למשהו שיותר על המפה בעקבות הפרעה בייבוא. ייתכן שזה יהיה לטווח הקצר, כי בסיס האוהדים ויחסי הגומלין עם השוק האמריקאי אינם משהו שניתן לשחזר."
סיכום
עם כל הגורמים הללו בחשבון, קמעונאים אירופאיים פתוחים להזמנות חדשות. "בסיס הנתונים [הוא ש]קמעונאים עדיין רוצים לערוך עסקאות, אז זה לא יכול להיות כל כך רע. תמיד יש תחושה של אופטימיות בעסקים שנמצא שותפים חדשים," אמר מקס ארגייל, בעל סוכנות Reemsborko, המייצגת מותגים כמו Junji Ito ו-Naruto בבריטניה.