מחקר חדש: "אכל 1 יותר" יעיל יותר מ"האכל חמישה ביום"
הקדמה
מחקר חדש שפורסם בכתב העת Tavoo מצא כי הקניית מטרות קלות להשגה, כמו "אכל עוד 1 פירות או ירקות", עשויה להיות יעילה יותר מבחינת העלאת צריכת פירות וירקות בהשוואה למסרים המסורתיים של "אכל חמישה ביום". כאשר המטרה נתפסת כברת השגה, היא משפיעה בצורה חיובית על הרצון לצרוך יותר.
הממצאים המרכזיים
המחקר כלל סינתזה של שלושה מחקרים שונים שהשוו את השפעת היעדים על צריכת הפירות והירקות. הממצאים העלו כי כאשר קיימת מטרה ברורה לצרוך פירות וירקות, שיעור הצריכה עולה משמעותית. עם זאת, הממצאים גם הדגישו כי תפיסת קלות השגת המטרה היא חשובה יותר מאשר הרלוונטיות של המטרה עצמה.
רקע
פירות וירקות הם מקורות חיוניים לתזונה בריאה, אך ברוב המדינות המערביות מספקים נתוני צריכה נמוכים מהמומלץ על ידי סוכנויות בריאות כגון WHO. לדוגמה, בבריטניה צריכת הפירות והירקות עומדת בממוצע על 286 גרם ליום, לעומת המלצת WHO של 400 גרם.
על המחקר
המחקר התמקד בהשפעת אלמנטים של "הישג" ו"רלוונטיות" על הצריכה של פירות וירקות. במחקר הראשון הוצגו שני סוגי מטרות: "אכל 5 פירות וירקות היום" ו-"אכל עוד 1 פירות וירקות היום". במחקר השני, נבחנה ההשפעה של מטרות רלוונטיות לעומת מטרות לא רלוונטיות. המחקר השלישי כלל התבוננות במכירות של פירות וירקות בקנטינות במוסדות אקדמיים.
תוצאות והמלצות
הממצאים מהמחקר הראשון הצביעו על כך שמשתתפים שקיבלו את היעד של "אכל 1 יותר" צורכים יותר פירות וירקות לעומת אלה שזכו ליעד של "אכל 5". מעניין לציין כי גובה הצריכה לא הושפע באופן משמעותי מהרלוונטיות של היעד, מה שמדגיש את החשיבות של יצירת יעדים אישיים ברי השגה.
מסקנות
המחקר ממליץ להדגיש את הצגת היעדים בצורות שקל להתייחס אליהם, כמו "אכל 1 יותר", כגישה יעילה לקידום צריכת הפירות והירקות. עם זאת, השפעת הזינוק בצריכה הייתה קטנה יחסית, והחוקרים ציינו צורך בהמשך מחקר כדי להבין את הגורמים להשפעות אלו.
תמונות
למצוא תמונה מתאימה שקשורה לעלייה בצריכת פירות וירקות.
לסיכום, הממצאים ממחקר זה מספקיםInsights חשובים להנחות קמפיינים בריאותיים עתידיים בהקשר לתזונה ומודעות לתועלות של צריכת פירות וירקות
אני קונה את זה!
שמע מעניין מאוד! אני בטוחה שזה יכול לעזור לי לגדל את צריכת הפירות והירקות שלי.
אני גם רוצה לנסות!
נשמע מאוד מעניין, אשמח לקרוא את המחקר!
נשמע מעניין, כדאי לנסות!