מגמה חדשה: טרנדים של TikTok מאבדים מומנטום
עדכון לגבי TikTok בארה"ב
כשהמועד האחרון למכירה או איסור על TikTok בארצות הברית מתקרב, התמהיל של האפליקציה עלול להתקל בשינויים משמעותיים. ככל שזמן עובר, ניכרת ירידה במגמות האופנה שהומצאו על ידי יוצרי TikTok, כמו "cowboy core" ו-"coastal grandma", מה שמעיד על כך שצרכנים וקמעונאים לא ייפגעו באותה עוצמה כמו בשנה שעברה, כאשר האסתטיקות הוויראליות שגשגו בפלטפורמה.
אתגרים חדשים עבור הקמעונאים
קמעונאים נדרשים להתמודד עם מגמות חדשות שמשקפות השפעות פוליטיות, חברתיות וכלכליות. מגמות כמו "recession core", "מראה ה-MAGA woman" ו-"underconsumption" יותר קשות למימוש כלכלי בהשוואה לטרנדים הקודמים. לדוגמה, המגמה של "mob wife" – תספורות גדולות, משקפי סגנון ופרטים מפוארים – הייתה קלה יותר למכירה מאשר "recession core".
מגמות מהירות של TikTok
טרנדים מהירים ב-TikTok התגלו דרך המראה הוויראלי של "mob wife", אשר הדגיש מעילים בפרווה ועיצובי שיער נפוחים. קמעונאים מיהרו לפתח קווים שמציגים הדפסי חיות והדגשים כמו שפתונים כהים. עם זאת, קיים קושי לשמור על מומנטום עם מספר כה רב של מגמות חצי-שנתיות כמו "tomato girl" ו-"pilates princess", במיוחד כאשר הכלכלה נמצאת במצב לא נוח.
כעת, צרכנים מתמקדים יותר בסגנון האישי שלהם ולא בכל מגמה חדשה שמצליחה להרשים את הזרם הראשי.
מבט על המגמות הנוכחיות
המגמות של "castlecore" ו-"medievalcore" משקפות תופעה רחבה יותר של תרבות "pop girl". למרות שמגיעות גזרות חדשות כמו "recession core", שמזמינות אנשים להכין מוצרים לבד ולדבוק בשיער פחות דומיננטי, המגמה הזו מציגה חוויות קניות שעשויות להוות אתגרים עבור המותגים, שכן יש קשיים בהפיכת שיחות און-ליין על תרבות רחבה, כלכלה ופוליטיקה למוצרים מוחשיים.
המורכבות של המגמות הפוליטיות
תנועות מגוונות כמו "trad wife" ו-"MAGA woman" יצרו קונפליקטים בתוך תחום האופנה. מה שמדגיש את ההשפעה של אידיאולוגיות פוליטיות על המראות הפיזיים. כרגע, התגובה של המותגים למגמות הללו נפוצה פחות, ואולם יש פוטנציאל משמעותי למכירה.
נראה כי ישנה מגמה גוברת לשים דגש על אתיקה, כאשר צרכנים שואלים את עצמם יותר ויותר עד כמה המותגים משקפים את הערכים שלהם.
מסקנות עבור התעשייה
הנראית יותר מדאיגה היא המגמה של "underconsumption", שבה אנשים מחפשים חיים פשוטים יותר, שמקנים יותר משמעות לאופנה. קמעונאים עשויים לשקול להתמקד בקווים מצומצמים יותר של מוצרים משמעותיים, או לחבק פריטים וינטאג' כדי להתאים לתפיסות החדשות של הצרכנים.
בסיכומו של דבר, השינויים התכופים באופנה מעידים על הצורך של המותגים בתגובה גמישה ושקולה לקולקציות שלהם, כאשר הם מתמודדים עם המורכבות של השפעות פוליטיות וכלכליות על עולמם של הצרכנים