יוסי כהן: המצב בשוק הפרחים בעקבות המלחמה והתחרות עם תרבות הגיפט-קארד
עליית מחירים בשוק הפרחים
בראיון מיוחד, יוסי כהן, מנכ"ל רשת ZER4U, דiscussed את האתגרים שעמם מתמודד שוק הפרחים, שכוללים עליית מחירים, תוצאות המלחמה על החקלאות הישראלית, והמודרניזציה הכוללת גם התמודדות עם עולם הגיפט-קארד.
העלייה במחירי הפרחים, לדבריו, נגרמת בין היתר מהמגבלות על עובדים פלסטינים בעקבות ההחלטות שהתקבלו לאחר ה-7 באוקטובר והמלחמה שפרצה בחודש אוקטובר. "עבודה חקלאית נשענת בעיקר על כוח אדם זול, וכשהעובדים הפלסטינים לא יכולים להגיע, אנחנו רואים יוקר מחיה עולה," הסביר כהן.
השפעת המלחמה על החקלאות
כחלק מהשפעות המלחמה על השוק, מספר כהן כי שטחי הגידול נפגעו קשות, במיוחד באזורים הסמוכים לעוטף עזה. "יש מגדלים שהפסיקו לעבוד לחלוטין, והם לא מצליחים להכין שתילים חדשים, מה שמוביל לפגיעה כפולה," אמר כהן וציין שהחקלאים לא קיבלו סיוע ממשלתי במהלך התקופה הקשה.
ההיערכות לחגים
כהן מדבר על האופן שבו התעשייה מתכוננת לחגים, ושואף לשמור על תכנון מסודר לאורך השנה. "כחודשיים לפני חג מסוים אנחנו מתחילים לדייק ולהתארגן בפועל," הוא אומר, ומדגיש את המורכבות של גידול פרחים כמו אלסטרומריה ושושן.
התמודדות עם תחרות הגיפט-קארד
כהן גדוש בטענות על תחרות עם עולם הגיפט-קארד, שאמר כי "לפרחים יש מקום ייחודי רגש ותוכן שאי אפשר להחליף." הוא טוען שישנם טרנדים חדשים שמיוצרים ממשק מ-touch אישי שעודנו חשוב ללקוחות.
נתונים על השוק
כהן ציין כי השוק של חנויות הפרחים בישראל מגלגל כ-800 מיליון שקלים בשנה. למרות העלייה במחירים, טוען כהן כי הממוצע של הקניות נותר יציב על כ-250 שקלים למשלוח. "למרות שהמחירים עלו, אני מאמין שרוב האנשים לא מוציאים יותר," הוסיף.
העתיד של ZER4U
לסיום, כהן מדבר על התוכניות להמשיך ולהתפתח למרות האתגרים, עם פתיחה של סניפים חדשים בפריפריה והשקעה בקידום מכירות אונליין, שמהווה כ-47% מהמכירות של החברה.
כהן מסכם: "החוכמה היא להוסיף ערך ב תמיד לחשוב על חוויית הלקוח."
ברקע כל זה, מתוכנן להמשיך בתואנת על עולם הגיפט-קארד עם תחזיות לשנה הבאה, ובתוכם אפשרית של הצטיידות בכלים ייעודיים לגיפט-קארד