דילוג לתוכן

קטגוריות נבחרות

מספר ההרוגים והפצועים הקשים בתאונות דרכים מגיע לשיא מדאיג: "כשהמאבק בקטל בדרכים נפגע, כולנו משלמים את המחיר

2025-03-10 22:00:00

נתוני תאונות דרכים בישראל: עלייה מדאיגה במספר ההרוגים והפצועים קשה

המצב העדכני

מניין ההרוגים בתאונות דרכים בישראל עומד בשנת 2024 על 82, עם עלייה של כ-26% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נתון צורם נוסף הוא שמשך הפציעות הקשות בשנת 2024 הגיע לשיא מאז 2003, כאשר רבים מהפצועים נדרשים לשיקום ארוך ונתקלים בנכות שלצערם משפיעה על חייהם.

שיקום ארוך לאחר תאונות

החיים של גלעד בן זקן, בן 45, מנהל מוצר והדרכה מחברת מדטרוניק, התהפכו בעקבות תאונת דרכים במודיעין. "הגלגל הקדמי ננעל והאופנוע החליק, התרסקתי עם כל משקל האופנוע עליי", הוא מספר. לאחר תאונה זו, הוא סבל משלושה שברים באגן וכן שברים בכתף ומהם התמודד במהלך שיקום קשה בבית החולים.

אבי גרבר מזרחי, בן 56, מהנדס תוכנה, נפצע גם הוא בתאונה עת רכב על אופנוע: "רכב פגע בי בעוצמה רבה, עברתי ניתוחים קשים והייתי במצב קשה מאוד. היום, אני מתרכז בשיקום ומקווה לשוב לחיים הרגילים".

לימור בנודיז, בת 53, תושבת אחוזת ברק, סיפרה על חווייתה הקשה כאשר רכב פגע בה תוך שהיא נוהגת. "הגעתי מרותקת למיטה, אבל הצוות היה תומך וכך מצאתי תקווה לחזור לחיים הקודמים שלי", היא ציינה.

העלות הכלכלית של תאונות הדרכים

תאונות דרכים לא משפיעות רק על הפצועים וההרוגים, אלא גם על הכלכלה. בשנת 2019, עלות הנפגעים הקשים בתאונות דרכים הוערכה בכ-5.27 מיליארד שקל בשנה, כשהעלות למשק של כל פצוע בודד יכולה להגיע כמעט לשישה מיליון שקל.

קריאה לנקיטת צעדים

מנהלי עמותת אור ירוק, בראשות עו"ד יניב יעקב, מדגישים את הצורך בשיפור הבטיחות בדרכים ואישור התוכנית הלאומית לבטיחות בדרכים. "ההבדל בין הרוג לפצוע קשה הוא לעיתים עניין של מזל. יש צורך במאבק רחב היקף כדי להוריד את מספר הפצועים קשה".

באופן כללי, המסר הוא ברור: כל תאונה היא טרגדיה, והצורך בשיפור הכבישים ובמניעת תאונות דרכים נעשה דחוף יותר מתמיד.

תגים:

#תאונותדרכים #בטיחות בדרכים #שיקום #פצועיםקשה #בריאות הציבור #אורירוק

שיתוף

מאמרים

רוצה לפרסם אצלנו ? הצעת מחיר?

Scroll to Top