דילוג לתוכן

קטגוריות נבחרות

מרצדס משחקת בשני העולמות: מהפכה היברידית בצל ירידת הביקוש לחשמליות

2025-03-09 06:04:00

מרצדס רוקדת על שתי חתונות

ירידה במכירות חשמליות

יצרנית רכבי היוקרה הגרמנית מרצדס חווה ירידה משמעותית במכירות מכוניות חשמליות מאז תחילת השנה. ההסיבה לכך היא השינויים בדרישות השוק, כאשר הלקוחות מביעים עניין מוגבר במנועי בנזין חזקים יותר.

אסטרטגיה חדשה של מרצדס

בתגובה למצב המתהווה, מרצדס מקדמת שני כיוונים עיקריים:

  1. התקדמות טכנולוגית – החברה מפתחת סוללות Solid-State שיאפשרו טווח נסיעה של 1,000 ק"מ בין הטעינות. פיתוח זה נמצא בשלב אישורים לקראת תחילת ייצור.
  2. מנועי V8 חדשים – במקביל, מרצדס משיקה דור חדש של מנועים בנזין V8 המפותחים בחטיבת הספורט AMG. מנועי בנזין אלו יתממשקו עם מנוע חשמלי המספק אנרגיה מסוללה נפרדת, ובכך יהיו היברידים.

התמודדות עם רגולציות זיהום

מרצדס הצהירה בעבר כי לא תפתח מנועים חדשים שיעמדו בתקנות הזיהום של האיחוד האירופי, וזאת מתוך שיקולים כלכליים. עם זאת, המצב הנוכחי בשוק מכריח את החברה לחשוב אחרת ולהתמקד בטכנולוגיות המאפשרות צמצום פליטות, תוך שימוש במנועי בנזין נקיים יותר.

התמודדות עם המתחרים

גם פורשה, המתחרה הגרמנית, מצאה עצמה בקשיים דומים ומחפשת פתרונות טכנולוגיים חדשים על מנת לשמר את מכירותיה.

מרצדס אינה מתחייבת לבטל את המהפכה החשמלית, אלא דוחה אותה בחמש שנים, עד שהשוק יתייצב. ההצהרה שניתנה ב-2021, לפיה המגוון כולו יעבור להנעה חשמלית עד 2025, הועברה כעת ל-2030.

סיכום

מרצדס מתמודדת עם ירידה בביקוש למכוניות חשמליות, תוך ניסיונות לשלב בין טכנולוגיות חדשות לבין דרישות השוק למנועים חזקים. החברה רואה בצעד הזה אסטרטגיה ארוכת טווח שתשמור על מעמדה בשוק היוקרה.


תגיות:

מכוניות חשמליות, מנועי בנזין, טכנולוגיה, מרצדס, פורשה, אסטרטגיה עסקית

שיתוף

רוצה לפרסם אצלנו ? הצעת מחיר?

מאמרים

Scroll to Top