דילוג לתוכן

משטרת ישראל מצהירה על הצלחות במלחמה בהונאות טלפוניות, אך חסרה נתונים קריטיים על תלונות ופתרונן

ההונאה הטלפונית נגד קשישים דוברי רוסית בישראל: שאלות ללא תשובות

המצב הנוכחי והתגובות

המשטרה הישראלית מדווחת על הצלחות במאבק בהונאות טלפוניות, אך מתמודדת עם ביקורת בעקבות חוסר היכולת לספק מידע מדויק לגבי מספר התלונות שהוגשו וכמה מהן נסגרו. הדיון בוועדת העלייה של הכנסת הבהיר שוב כי לא נעשים מספיק צעדים כדי להילחם בהונאות הללו, המכונות "העוקץ הרוסי", שהתפתחו והתרבו בעשור האחרון.

מאפייני ההונאה

בשנת 2024, הונאות טלפוניות שהיו ממוקדות דוברי רוסית נחשבו לאחת מההונאות הנפוצות ביותר במגזר הפיננסי בישראל. נתונים שפרסם לאחרונה בנק ישראל אינם משאירים מקום לספק: קשישים רבים נפלו קורבן למוקדים של טיפולי הונאה שציינו כי הם נציגי בנקים או גופים רשמיים אחרים.

אדוני ח"כ בליאק

ח"כ בליאק ציין בדיון של הוועדה שהממשלה חסרה גוף מתכלל שיטפל בצורה מקצועית ורחבה בנושא. "הורדת הצורך במאבק בהונאות דורשת שיתוף פעולה רחב יותר בין גופים שונים במדינה", טען בליאק.

נזק שנגרם לקורבנות

קשישים, דוברי רוסית, שפלו לעתים קרובות קרבנות להונאות אילו חוו לא רק נזק כלכלי, אלא גם טראומה נפשית. המקרים הפכו לנושא שיחה בקרב קהלים שונים בישראל ודרשו מנציגי הציבור לקחת יוזמה ולמצוא פתרונות אמיתיים ומידיים.

מה הלאה?

רבים מהמשתתפים בדיונים קראו לממשל להנגיש מידע ולחנך את הציבור, בייחוד את האוכלוסיות הפגיעות ביותר לקראת מכשולים עתידיים.

לסיכום, ההונאה הטלפונית נגד קשישים דוברי רוסית בישראל היא עניין מסובך שדורש פעולה מיידית ויעילה מצד הרשויות. יש צורך להביא לשינוי מהותי במדיניות כדי להרתיע את העבריינים ולתמוך בקורבנות שנפגעו

Scroll to Top