משרד התחבורה ונתיבי ישראל מקדמים פרויקט תשתית בנמל אשדוד
שדרוג והרחבת כביש 41
משרד התחבורה ונתיבי ישראל פועלים בימים אלו על שדרוג והרחבת כביש 41, שעובד כציר הראשי לנמל אשדוד. המטרה היא להסיר צווארי בקבוק מרכזיים בתנועת המשאיות, מה שמניע את הפרויקט להיות אחד מהקריטיים והמשמעותיים ביותר במדינה.
תהליכי עבודה ופרטי פרויקט
הקמת מחלפים וגשרים
הפרויקט כולל את הקמתם של שני מחלפים חדשים, מחלף ניר גלים ומחלף בני ברית, בנוסף לבניית שישה גשרים ומעבר תת-קרקעי, כחלק מהרחבת הכביש לשלושה נתיבים לכל כיוון. במחלף ניר גלים כבר הושלמה תשתית הגשר המרכזי, כאשר עבודות נרחבות נמשכות גם במחלף בני ברית.
תקציב ופתרונות תשתית
התקציב המוערך לפרויקט עומד על מעל למיליארד שקלים, כולל מאות מיליונים שהושקעו לצורך הפקעות ופתרונות תשתית מורכבים. כביש 41 משמש כציר קריטי לשרשרת האספקה הלאומית, ומדובר בכביש מהעמוסים ביותר בישראל.
מסלול העבודות והשפעה עתידית
שיפורים בטיחותיים
לצורך שיפור הבטיחות והזרימה, הפרויקט יכלול ביטול צמתים קיימים והקמת מערך תנועה מהיר וחדש. עבודות תשתית שונות, כגון העתקת קווי חשמל ודלק, הושלמו ברובם, והעבודות מתקדמות בקצב מואץ.
צפי לסיום
השלמת הפרויקט כולה צפויה עד לסוף שנת 2027, בהתאם ללוחות הזמנים המאושרים, והיא תביא לשיפור איכות החיים של תושבי האזור ותקל על שרשרת האספקה הלאומית.
סיכום
משרד התחבורה ונתיבי ישראל משקיעים מאמצים מרובים בשדרוג כביש 41, פרויקט שנחשב למרכזי ואסטרטגי לתחבורה בישראל. עם תוכניות להקמת גשרים ומחלפים חדשים, הפרויקט מבטיח לצמצם את העומס התעבורתי ולשפר את נגישות הנמל.
תגים: תחבורה, כביש 41, נמל אשדוד, פרויקטי תשתית, נתיבי ישראל, משרד התחבורה, שדרוג תשתיות