נטו חסכון גובה את הכתר: רמי לוי מפסיד במלחמת המחירים ונתפס לא preparado בשוק החדשEnergy

רמי לוי חוטף מכה קשה: הרשת החדשה בישראל מנצחת בענק

השוק הקמעונאי בישראל חווה שינוי דרמטי

השבוע חוותה שוק הקמעונאות בישראל מהלך מרעיש, כאשר ממצאי מחקר חדש שפורסם בstart מדגישים את התחרות הגוברת בין רשתות המזון. רשת "נטו חסכון", הנודעת כמובילה במגזר החרדי, הצליחה להדיח את רמי לוי מהמקום הראשון בשוק.

באופן מדויק, כאשר השוו את סל הקניות של שתי הרשתות, נמצא כי "נטו חסכון" הציעה מחיר של 1,835 שקל, בעוד שמחיר סל הקניות ברמי לוי עמד על 1,854 שקל, הפרש של 19 שקל בלבד. מדובר בשינוי משמעותי בשוק בו המחירים נחשבים לחלק קרדינלי בהחלטות הצרכנים.

השוואת מחירים בין הרשתות

על פי המחקר, ההשוואות לא נגמרות כאן. רשת "טיב טעם", שנחשבת לרשת יקרת מחירים, גובה עבור אותו סל 2,293 שקל, כלומר הפרש של 458 שקל לעומת הרשת הזולה ביותר, מה שמצביע על פער של 25%.

רמי לוי מתכנן מהלך חדש בשוק האנרגיה

לאחר ההצלחה של רשת "נטו חסכון", רמי לוי לא נשאר מאחור. איש העסקים קיבל את הברכת הדרך משר האנרגיה, אלי כהן, להצטרף לקבוצת ספקי החשמל הפרטיים בישראל. מהלך זה צפוי להביא לשינוי דרמטי נוסף בשוק האנרגיה המקומי, בעקבות רפורמת החשמל.

בהנחה שהמהלך יצליח, יש אפשרות שתחרות חדשה זו תשפיע גם על מחירי החשמל, ותביא לירידות נוספות שיאפיינו את השוק.

סיכום

הכניסה של הרשת "נטו חסכון" סחפה את שוק הקמעונאות בישראל והדיחה את רמי לוי מהמקום הראשון בשוק. בעתיד הקרוב, צעדיו בשוק האנרגיה עשויים להוסיף עוד תחרות משמעותית ולשנות את המפה הכלכלית עבור משפחות רבות בישראל.

start: באדיבות רמי לוי, shutterstock

Scroll to Top