סוף עידן: סובארו מפסיקה את הייצור של הלגאסי
כשנה וחצי לאחר ההודעה על כוונתה, סובארו זמינה להפסקת הייצור של דגם הלגאסי על פס הייצור האחרון בארצות הברית, ובכך מסיים 36 שנות מסלול של הדגם שזכה להצלחה רבה במשפחתיות הגדולות בשוק הרכב. הייצור ביפן הופסק בשנת 2020, כאשר המפעל באינדיאנה היה האחרון שייצר את הדגם.
הלגאסי: היסטוריה ושוק
סובארו לגאסי הוצגה לראשונה בשנת 1989, והייתה מתחרה לדגמים פופולריים בשוק כמו הונדה אקורד, טויוטה קאמרי ומאזדה 626. הלגאסי בלטה בין המתחרים בזכות תצורת הסטיישן השימושית והאופציה להנעה כפולה, שהפכה לסטנדרט בדגם. בדומה לכך, הלגאסי שווקה גם במרכב סדאן, אך תצורת הסטיישן הייתה הפופולרית ביותר בארצות הברית, לעומת ישראל שבה התצורה הפופולרית הייתה הסדאן.
נוכחות האאוטבק והשפעתה
מה שפגע במכירות הלגאסי בשוק האמריקאי הייתה האאוטבק, שהושקה במקביל לדור השני של הלגאסי בשנת 1994. האאוטבק, שהייתה בתחילה גרסה של הלגאסי, הפכה עם הזמן לדגם עצמאי עם דגשים על יכולות שטח, וכך כרסמה במכירות הלגאסי עד שהשיווק של גרסה הסטיישן הופסק לחלוטין בשנת 2014.
אתגרים טכנולוגיים
כחלק מהאתגרים שעמדו בפני הלגאסי, עמדו בעיות הקשורות לצריכת דלק. לקוחות הרכבים סדאן ציפו לייעול בצריכת הדלק, אך הלגאסי לא הצליחה לעמוד בכך בהשוואה לתחרות. בעוד שהאאוטבק והדגמים אחרים הציעו פתרונות טובים יותר, הלגאסי נאלצה להתמודד עם קושי בהצעת פתרונות היברידיים.
מעקב אחר הדורות
במהלך 36 השנים הללו, הלגאסי עברה שבעה דורות, כאשר האחרון הושק בשנת 2019. במשך השנים, הלגאסי הוצגה במגוון גרסאות, כולל גרסאות ביצועים עם מנועי טורבו, ונשענה על מניעת בוקסר שטוח שהועיל לשיפור נוחות הנסיעה.
סיכום
סובארו לגאסי, דגם שהפך לאייקון בתחום רכבי המשפחה, מסיים את מעגל החיים שלו. עם ההפסקה הרשמית של הייצור, זהו ללא ספק סיום פרק חשוב בתעשיית הרכב.