נמאס לחכות בתור? כך מתכוונת ענקית הקפה לקצר זמני המתנה בצורה דרמטית
פיתוח טכנולוגי חדש בסטארבקס
לקוחות רבים הפסיקו לפקוד את סניפי סטארבקס בשל זמני המתנה הארוכים. בתגובה לכך, החברה פיתחה פתרון טכנולוגי חדש שייעל את הניהול של ביצוע ההזמנות. עם השקת האלגוריתם החדש, סטארבקס מצפה לשפר את תהליך הטיפול בהזמנות ולצמצם את זמני ההמתנה של הנוכחים בסניפים.
שיפור שנעשה בפיילוט
פיילוט טכנולוגי שהחל בכמה עשרות סניפים בארצות הברית קיצר את זמן ההמתנה הממוצע להכנת משקה בשתי דקות. כיום, ההזמנות מטופלות בשיטת "כל הקודם זוכה", והאלגוריתם החדש יתכנן את ביצוע ההזמנות על סמך מורכבותן, מה שצפוי למנוע מצב שבו לקוחות נאלצים לעמוד דקות ארוכות מחוץ לסניפים.
נתוני ביצוע משופרים
במסגרת הפיילוט שמתקיים ב-700 סניפים, סטארבקס שבחנו מדדו כי 75% מההזמנות בוצעו בתוך ארבע דקות או פחות, וזאת מבלי לעכב את ההזמנות שהתקבלו באמצעות האפליקציה. מדובר בתוצאה המתקרבת לזמן ההמתנה הרצוי שקבעה החברה.
הרחבת הפיילוט
בקרוב מתכננת סטארבקס להרחיב את הפיילוט למאות סניפים נוספים מתוך 10,000 סניפים בארצות הברית. החברה מסרה ל"וול סטריט ג'ורנל" כי התוצאות החיוביות שיתקבלו מקרב הפיילוט יאיצו את פריסת הטכנולוגיה החדשה ברחבי הרשת.
תגובת ההנהלה
מנכ"ל הרשת, בריאן ניקול, ציין כי סטארבקס חייבת לשפר את מהירות השירות שלה, במיוחד בשעות העומס של הבוקר. הוא ציין כי כ-50% מההזמנות נדרשו להמתנה של יותר מארבע דקות, בעוד שהמתנה להזמנה דרך האפליקציה נמשכה בממוצע שש דקות.
עם ההתמודדות עם עלייה במחירים וזמני המתנה ממושכים, סטארבקס מקווה לחזור למתודות שיביאו להגדלת מכירות ולשיפור בתדמיתה בשוק הקפה