סטלנטיס חושפת סוללה מהפכנית: טכנולוגיה חדשה שפשוטה יותר, קלה יותר ומשפרת את טווח הנסיעה ברכב החשמלי

סטלנטיס מפתחת סוללה חדשה לרכב חשמלי

יצרנית הרכב סטלנטיס מציגה שיפורים טכנולוגיים

סטלנטיס, חברת האם של מותגי רכב כמו פיג'ו, סיטרואן, פיאט וקרייזלר, חשפה את אב-הטיפוס לסוללה חדשה לקראת תחילת שלב הניסויים בכבישים הציבוריים. הסוללה, ששמה IBIS (Intelligent Battery Integrated System), פותחה בשיתוף פעולה עם חברת סאפט, חברה בת של חברת טוטאל אנרג'יס.

חידושים עיקריים בסוללה

שילוב רכיבים

הסוללה החדשה מביאה עמה חידוש מהותי – שילוב של ממיר המתח ומטען בתוכה, דבר שאִפשר לוותר על התקנה נפרדת של שני רכיבים אלו. התוצאה היא סוללה המספקת גם מתח למערכת ה-12 וולט של הרכב, מה שמאפשר לעת עתה לוותר גם על מצבר קטן.

עליות בהספק וביעילות

על פי ההבטחות של סטלנטיס, הסוללה החדשה משפרת את היעילות האנרגטית ב-10% ומביאה לעלייה של 15% בהספק המנוע. לדוגמה, ברכב פיג'ו E-3008, ההספק עלה מ-204 ל-235 כ"ס.

יתרונות נוספים

הסוללה גם מקצרת את זמן הטעינה הביתית ב-15% ומביאה לחיסכון של 10% בצריכת החשמל בטעינה, הודות להפחתה בהפסדים של ממיר המתח. בנוסף, הסוללה החדשה מפחיתה את משקל הרכב ב-40 ק"ג ומאפשרת חיסכון של 17 ליטרים בנפח.

תחזוקה ושימוש פשוטים יותר

סטלנטיס מבטיחה תחזוקה קלה יותר, עם האפשרות להשתמש ברכב גם אם חלק מהתאים בסוללה כשלו. תהליך המחזור של הסוללה בתום חייה יהיה פשוט יותר, דבר שיביא לתועלת סביבתית.

מבט לעתיד

בעוד שהשוק הגללי מתפתח לכיוונים של סוללות מצב מוצק וסוללות נתרן מתקדמות, סטלנטיס ממקדת את מאמציה בשיפור טכנולוגיות סוללות הליתיום הקיימות. היציאה לשוק של הסוללה החדשה צפויה רק בסוף העשור, ויהיה מעניין לראות כיצד שיפורים טכנולוגיים נוספים יובילו לתחרות בשוק הסוללות.

בינתיים, עולם הרכב המתקדם מצריך מהחברות להגביר את הקצב כדי להישאר רלוונטיות.

Scroll to Top