עלייה משמעותית בפעילות קמעונאית וב-commerce בעונות נחשבות כמחוץ לפיק
סקר חדש מצביע על שינויים בהרגלי הקנייה של הצרכנים
סקר צרכנים חדש שהוזמן על ידי Vertex Inc., ספקית פתרונות המסים המעוברית, מצביע על עלייה משמעותית בעסקאות קמעונאיות וב-e-commerce בתקופות שבעבר נחשבו מחוץ לפיק. בעוד שהעונה המסורתית של הקניות נמשכת מהחג ההודיה ועד ערב חג המולד, פעילות הקניות הורחבה מעבר לחגים עצמם. קניות הקיץ, קניות לקראת תחילת השנה האקדמאית ומבצעי התחפושות לחג ההלואין תורמים לתקופות חדשות של ביקוש צרכני מוגבר.
השפעות הכלכלה על הרגלי הקנייה
אחת הסיבות העיקריות שמניעות את השינוי הזה היא התגובה של הצרכנים לנוף כלכלי לא צפוי. חששות מאי-ודאות, עליות מחירים וזמינות מוצרים גורמים ליותר ממחצית (53%) מהצרכנים לרכוש פריטים מוקדם יותר, כדי להימנע מעלויות נוספות. רובם גם משנים איך ואיפה הם קונים כדי לנצל מבצעים וחסכונות מהמס, במיוחד בקרב הצעירים ממילניום ו-Gen Z.
הדרך בה עסקים מתמודדים עם השינויים
שיפוטים עונתיים אלה משפיעים על האופן שבו עסקים מתכוננים לתקופות הקנייה העיקריות. כדי לשמור על חווית קנייה חלקה בערוצים הפיזיים וב-e-commerce, טכנולוגיית המיסוי הממוכנת חיונית. הסקר האחרון של Vertex מגלה מדוע: בקיץ, 76% מהצרכנים רוכשים בגדי קיץ ואביזרים, 71% קונים ציוד לבילויים קיציים, 65% רוכשים מסנני קרינה, 41% קונים ציוד לחוף הים ו-34% רוכשים את המשחקים המימיים.
צרכים הולכים וגדלים לתוך תהליכי המס
כדי שהעסקים יעמדו בדרישות החוקיות, הצורך בדיוק ובמהירות בתהליכי המס הופך להיות קרדינלי. פלטפורמות המס הממוכנות מפחיתות את החיכוך במהלך המעבר של המוצרים, על ידי הבטחת כך שכל יחידת SKU (מניין מסחרי) ממוסה באופן מדויק תחת התקנות הנוכחיות, תוך צמצום שגיאות, האצת מיפוי המוצרים ותמיכה בעמידה בדרישות החוק – דבר שהופך אותן לחיוניות לפעולות קמעונאיות ביהוק גבוה.
ממצאים מרכזיים נוספים
- שילוב בין קניות מקוונות ומקוונות: 55% מהצרכנים מעדיפים לקנות את הפריטים האהובים עליהם בקיץ הן בחנויות פיזיות והן באינטרנט, ומעלים את העדפתם על פני קונים רק באינטרנט ב-34%.
- מבצעים ודילינג: 69% מהצרכנים קונים במהלך סופי שבוע של חגים קיץ כאשר רבים מהפריטים העונתיים נמכרים בהנחות. בעוד שזה מצוין עבור הצרכנים, המבצעים הללו יכולים להקשות על הקמעונאים, מה שהופך את העדכון האוטומטי של שיעורי המס לשולי הצלחה.
"עסקי שירות הצרכן כבר מתמודדים עם נוף מורכב בשנה הבאה. הם לא צריכים לדאוג האם הפתרונות הטכנולוגיים שלהם וכלי המס מצוידים לעמוד בעומס הפעילות סביב תקופות קנייה פיקיות וקידומי מכירות עונתיים", אמר סל ויסקה, CTO של Vertex. "Vertex תומכת בלקוחות הקמעונאות שלה בכל שיאי הפעילות והעמקים, כך שהם יכולים להיות בטוחים שבין אם הם מגדילים את המבצעים העונתיים או מנהלים את הפעולות היומיות שלהן, יש להם שותפה מהימנה המבטיחה שכל עסקה וסכום מס הם מדויקים ונאמנים לחוק